8 November 2020, 14:43 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 November 2020, 14:46 door hoogeboom.)
Hallo
Sinds kort als de moter warm word naar 15 min rijden als ik dan koppeling in trap valt de moter uit als hem dat probeer te starten pakt die niet aan naar 15 min wachten loopt die wel weer alleen als die weer uitvalt precies zelfde weer.
Iemand oplossing idee voor info moter die bijlage
Foto uploaden wil niet
OK dat is een B23A met Pierburg 175 CDUS, horizontaal. Kan weinig aan stuk. Er zit een temperatuurcompensator in de sproeier, maar ik verwacht niet dat die zoveel bereik heeft dat ie de motor na 15 minuten opwarmen af laat slaan.
(10 November 2020, 22:32)Marc1970 schreef: OK dat is een B23A met Pierburg 175 CDUS, horizontaal. Kan weinig aan stuk. Er zit een temperatuurcompensator in de sproeier, maar ik verwacht niet dat die zoveel bereik heeft dat ie de motor na 15 minuten opwarmen af laat slaan.
(10 November 2020, 22:32)Marc1970 schreef: OK dat is een B23A met Pierburg 175 CDUS, horizontaal. Kan weinig aan stuk. Er zit een temperatuurcompensator in de sproeier, maar ik verwacht niet dat die zoveel bereik heeft dat ie de motor na 15 minuten opwarmen af laat slaan.
Dus probeer s een andere (goede) bobine.
Heb nog een 240 staan zal even uitwisselen
Bedankt voor de tips
Gisteren bobine verwisselt helaas is probleem nog steeds
Na 15 minuten ben je al lang klaar met de choke en is de motor gewoon warm neem ik aan, niet heet. En na 15 minuten wachten is ie ook niet erg afgekoeld? Start dan zonder choke?
Misschien staat ie net te arm voor stationair? Dan zou je de CO wat omhoog kunnen draaien, dat is vrij makkelijk bij de CDUS. Onderop zit een kapje, daar onder zit de CO schroef die draai je omlaag (zeg een kwart slag tegen de klok in) dan loopt ie een stuk rijker en zal het stationair ook wat sneller gaan lopen allemaal.
Wat andere carburateurs wel s doen is dat de voet kromtrekt als ie opwarmt, en zo valse lucht toelaat. Zit er een zwart plastic isolatieplaatje tussen carb en inlaat?
Deze dingen hebben ook olie nodig bovenin onder het gele dopje zit een reservoir. ATF, fietsolie of iets anders duns.
Wanneer slaat hij af, als je stilstaat bij het stoplicht of tijdens het uitrollen? Ooit op LPG gelopen? Hoeveel toeren draait hij als hij warm is? Rest van de ontsteking ook ok?
Check eens de nadieselklep, als die niet meer werkt valt de motor ook enkel stationair stil en niet op toeren. Kan ook de zekering er van zijn maar dacht dat ook je pinkers het dan ni doen