Topics: 62
Ik heb de benzinepomp vervangen van mijn 265. Deze zit onder de auto op de hoogte van de achterbank ongeveer. Pomp maakte al lange tijd lawaai en hield er uiteindelijk mee op. Ik rijdt op lpg en benzine.
heb eenzelfde tweedehands benzinepomp gekocht en hiermee de oude vervangen. Pomp draait maar er loopt geen benzine door.
Bij het vervangen liep de aanvoerleiding, de pomp zelf en de drukaccumulator leeg met Benzine. Nu draait de pomp dus wel maar komt er geen benzine doorheen. Hie krijg ik er nu benzine doorheen? Zut dus lucht in de aanvoerleiding, maar ik ging er van uit dat er ook een pomp in de tank zit die de benzine pompt tot de pomp onder de auto. Of moet ik dan eerst de aanvoerleiding los maken de pompen laten lopen totdat er benzine uit komt en dan snel de leiding op de pomp aansluiten?
Topics: 107
Misschien dat je oude benzinepomp zoveel lawaai maakte omdat de intankpomp in de tank het al niet deed en hij daardoor harder moest werken.
Check even of je de intankpomp hoort zoemen als je de elektriciteit doorlust in de zekeringkast (is dacht zekering 4 en 6 of 5 en 7).
Als de intankpomp werkt kan het ook nog zijn dat het rubber slangetje onderaan de intankpomp vergaan is, dan zoemt hij wel maar zuigt toch geen benzine aan.
Wat bedoel je met doorlussen in de zekeringskast? Nu draait de benzinepomp alleen als de motor draait.
Zekering 5 en 7 (of 4 en 6? ) eruit halen en met een opengebogen paperclip de koperen lipjes verbinden.Als je ze aan de ene zijde verbindt zou je de benzinepomp moeten horen en aan de andere zijde de intankpomp.
Topics: 14
Wat je ook kunt doen om het echt zeker te weten is een accu pakken en deze aansluiten op de in tank benzinepomp. Hiervoor heb ik de bedrading gepakt dat vanuit je pomp naar een stekkertje loopt, en hieruit de draden geplugd en doorverbonden naar de accu. Wel even goed opletten welke min en welke plus is anders heb je de kans dat je hem kapot draait. Het enige minpunt is dat je er pas bij kan als je de bekledingplaat losschroeft, om die los te schroeven moet je de achterbank optillen.
Daarna kun je nog kijken of de in tank pomp wel genoeg benzine aanvoert door de slang voor de onderste benzinepomp los te koppelen en er een bakje onder te leggen, het zou een redelijk harde straal moeten zijn.
thanx. zit de tank nu onder de achterbank? kan de intank pomp eruit zonder de tank te verwijderen?
Heb je al gedaan wat Schipper voorstelde:
""Daarna kun je nog kijken of de in tank pomp wel genoeg benzine aanvoert door de slang voor de onderste benzinepomp los te koppelen en er een bakje onder te leggen, het zou een redelijk harde straal moeten zijn.""
De ingang tot de intankpomp/vlotter zit in de kofferbak onder een rechthoekig alu plaatje.
Vlotter/intankpomp eruit halen is een echte prutsklus ! dus doe dat alleen als je bovengenoemde check hebt gedaan en er dan geen of weinig benzine komt.
uit de tank komen drie draadjes, een zwarte, bruine en een grijze. welke moet ik aansluiten voor de intankpomp?
jos245 schreef:Heb je al gedaan wat Schipper voorstelde:
""Daarna kun je nog kijken of de in tank pomp wel genoeg benzine aanvoert door de slang voor de onderste benzinepomp los te koppelen en er een bakje onder te leggen, het zou een redelijk harde straal moeten zijn.""
De ingang tot de intankpomp/vlotter zit in de kofferbak onder een rechthoekig alu plaatje.
Vlotter/intankpomp eruit halen is een echte prutsklus ! dus doe dat alleen als je bovengenoemde check hebt gedaan en er dan geen of weinig benzine komt.
Topics: 14
De zwarte en bruine draad zijn je plus en min draden. Ik weet niet welke plus en min is, dit zul je even moeten uitzoeken via een multimeter of iets dergelijks.
De bruine draad is je massa, deze zit als het goed is vastgeschroefd aan de carrosserie.
Deze site kan je misschien ook op weg helpen;
http://cleanflametrap.com/transferPump.htm
Hierin staat ook de manier beschreven van Jos245 over het doorlussen van de zekeringen om de pomp te laten draaien.
Succes!
De intankpomp doet het gelukkig. De andere pomp ook. Heb ook maar meteen het benzinefilter vervangen. Bij het starten even geprobeerd of er benzine uitkomt. Dat komt er dus ook uit. Na het aansluiten weer gestart maar de motor slaat niett aan. ik denk datt de benzinedruk niet voldoende iis. Moet 5 bar zijn. Weett iemand hoe dit te checken?
Bij het vervangen van de pompp onder de autoo zag ik dat de retourleiding niet is aangesloten. Zou dat een probleem kunnen zijn. Het heeft allemaal zo gewerkt dus het zou nu ook zoo moeten werken.