Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Heb last van valse lucht ;-)
Het wil allemaal nog niet echt vlotten met de ama maar denk wel dat ik in de goede richting bezig ben. B18 blijft nl op benzine bokken vooral bij constante snelheid en bij optrekken met een laag toerental.

Om dingen uit te sluiten heb ik allereerst de lpg-aansluiting losgekoppeld om te zien of misschien een afsluiter van de lpg lekte en hierdoor lpg bij het benzine mengsel kon komen. Dit was niet het geval en het bokken bleef. Vervolgens alles nog eens nagelopen, bougies bekeken (deze waren wittig dus het geheel iets rijker gezet) klepspeling, ontstekingstijdstip. Resultaat nul.

Wel een kleine backfire op lpg gehad tijdens het optrekken overigens.

Om valse lucht uit te sluiten even met een bus remmenreiniger gaan spuiten over de carb en spruitstuk en jawel, motortje gaat sneller lopen als ik op de plek spuit waar het spruitstuk op het blok zit. Maar alle bouten zitten goed vast dus denk nu dat mijn spruitstuk kromming is.

Zou valse lucht mijn problemen (en de backfire op lpg) kunnen verklaren? En klopt het dan dat het euvel bij een laag toerental sterker is dan bij een hoger toerental. Vooral met langzaam rijden in bv 20 k/u in de derde versnelling en dan gasgeven wordt je best wel door mekaar geschud.

En zo ja wat nu? Nieuwe kopen of is het mogelijk het spruitstuk te laten vlakken?
Antwoord
Probeer eerst eens de pakking van het spruitstuk te vervangen, die kan ook wel eens de geest hebben gegeven!
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
goed kijken of ie niet gescheurd is...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
De uitlaatbuizen van cil. 1 en 4 buigen alle kanten op, als het lek daar zit moet je de draadeinden wat verder het blok indraaien en de boel gewoon vaster zetten. Of wat dikkere ringen eronder steken, de originele zijn zeker 3 mm dik.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik heb er een nieuwe pakking tegenaan gegooid voordat het geheel geplaatst is. Ik ga morgen de boel maar weer demonteren om het eea uit te sluiten.

Enig idee of dit vacuumlek te maken kan hebben met mijn slecht lopende blokje?

Net overigens nog even een compressietestje gedaan (+/- 7 omwentelingen geen gas geven) resultaat no 1, 2, en 4 lopen op 9 á 9,5 bar en no 3 doet het met 8,5 bar. Niet nieuw maar ook niet dramatisch.
Antwoord
@marc, zoals ik kan testen (met de remmenreiniger) zit het lek idd bij cilinder 4. Zal morgen verder stoeien. Kan ik nieuwe tapeinden maken van rvs draadeind overigens, qua sterkte e.d. ok??
Antwoord
Helaas geen tijd om te sleutelen aan de ama vandaag. Maar zag wel dat de benzine welke nog in het filtertje zit niet de goede kleur heeft. Bruinig, lijkt mij roest. Geen wonder dat ie niet lekker loopt dan. Wel erg jammer want heb van de week de tank volgegooid en dit zal natuurlijk allemaal beroest zijn :-(... Op lpg gaat ook niet helaas want de afstelschroef (co) draait wel maar werkt niet meer. Kan hem draaien wat ik wil maar komt niet van zijn plek en doet dus ook niets.

Volgende week maar weer verder puzzelen eerst weekendje texel met de witte :-)
Antwoord
Ik zou geen rvs draadeinden pakken. Dat is erg temperatuurgevoelig. Verder kan et ontiegelijk vastroesten in gietstaal of aluminium (het staal of alu roest/oxideert door potentiaalverschil).
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Volvo 142 B23 schreef:Ik zou geen rvs draadeinden pakken. Dat is erg temperatuurgevoelig. Verder kan et ontiegelijk vastroesten in gietstaal of aluminium (het staal of alu roest/oxideert door potentiaalverschil).

Ok thanks! Ik heb nu voor nood even een paar tapeinden van gegalvaniseerd staal gemaakt en wilde deze vervangen door rvs maar ga nu toch maar voor de "echte"
Antwoord
Heb je wel rekening gehouden met de engelse spoed?
Groeten, Boele
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Benzinepomp zuigt lucht hun 9 6.882 21 March 2014, 21:18
Laatste bericht: hun
  open lucht filter, problemen met lambda sonde - volvo 740 marco3591 3 4.063 12 July 2011, 17:55
Laatste bericht: Jerry
  Valse lucht LuckyLoek 2 1.838 3 December 2009, 22:34
Laatste bericht: Marc1970
  Valse lucht Zenith Sid 2 2.166 9 November 2009, 14:16
Laatste bericht: Sid
  Wie denkt er mee over valse lucht / slecht lopen? B21ET K-Jet. Turbovaan 3 2.732 6 September 2009, 20:32
Laatste bericht: Turbovaan
  DEF schuif dicht, AIRMIX en verw op COLD en toch warme lucht uit DEF uitgangen?? Tyn245GL 5 3.651 22 June 2009, 17:41
Laatste bericht: Tyn245GL
  B21a slecht starten op lpg + soms brandstof lucht da goose 4 3.525 13 October 2006, 19:21
Laatste bericht: da goose
  koude/warme lucht klep Ticcie 4 5.521 5 February 2006, 11:23
Laatste bericht: Jw240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: