17 August 2011, 12:46
Het wil allemaal nog niet echt vlotten met de ama maar denk wel dat ik in de goede richting bezig ben. B18 blijft nl op benzine bokken vooral bij constante snelheid en bij optrekken met een laag toerental.
Om dingen uit te sluiten heb ik allereerst de lpg-aansluiting losgekoppeld om te zien of misschien een afsluiter van de lpg lekte en hierdoor lpg bij het benzine mengsel kon komen. Dit was niet het geval en het bokken bleef. Vervolgens alles nog eens nagelopen, bougies bekeken (deze waren wittig dus het geheel iets rijker gezet) klepspeling, ontstekingstijdstip. Resultaat nul.
Wel een kleine backfire op lpg gehad tijdens het optrekken overigens.
Om valse lucht uit te sluiten even met een bus remmenreiniger gaan spuiten over de carb en spruitstuk en jawel, motortje gaat sneller lopen als ik op de plek spuit waar het spruitstuk op het blok zit. Maar alle bouten zitten goed vast dus denk nu dat mijn spruitstuk kromming is.
Zou valse lucht mijn problemen (en de backfire op lpg) kunnen verklaren? En klopt het dan dat het euvel bij een laag toerental sterker is dan bij een hoger toerental. Vooral met langzaam rijden in bv 20 k/u in de derde versnelling en dan gasgeven wordt je best wel door mekaar geschud.
En zo ja wat nu? Nieuwe kopen of is het mogelijk het spruitstuk te laten vlakken?
Om dingen uit te sluiten heb ik allereerst de lpg-aansluiting losgekoppeld om te zien of misschien een afsluiter van de lpg lekte en hierdoor lpg bij het benzine mengsel kon komen. Dit was niet het geval en het bokken bleef. Vervolgens alles nog eens nagelopen, bougies bekeken (deze waren wittig dus het geheel iets rijker gezet) klepspeling, ontstekingstijdstip. Resultaat nul.
Wel een kleine backfire op lpg gehad tijdens het optrekken overigens.
Om valse lucht uit te sluiten even met een bus remmenreiniger gaan spuiten over de carb en spruitstuk en jawel, motortje gaat sneller lopen als ik op de plek spuit waar het spruitstuk op het blok zit. Maar alle bouten zitten goed vast dus denk nu dat mijn spruitstuk kromming is.
Zou valse lucht mijn problemen (en de backfire op lpg) kunnen verklaren? En klopt het dan dat het euvel bij een laag toerental sterker is dan bij een hoger toerental. Vooral met langzaam rijden in bv 20 k/u in de derde versnelling en dan gasgeven wordt je best wel door mekaar geschud.
En zo ja wat nu? Nieuwe kopen of is het mogelijk het spruitstuk te laten vlakken?