24 March 2011, 00:31
Hallo, ik zal mij even kort voorstellen. Mijn naam is Arthur en ik heb een Volvo 244 uit 1975. Ik ben de auto aan het afbouwen (gekocht van een gestopte liefhebber) terwijl ik er in rijd. Alles ging tot nu toe redelijk goed en met het mooie weer op komst heb ik besloten verder te gaan met het brandstofsysteem. Stoffel (de volvo) liep namelijk alleen maar op LPG. Wel voordelig maar niet handig aangezien ik niet zo op de metertjes let (ik heb stoffel al een keer 2 KM naar de pomp gedruk, maar dit ter zijde).
Om te beginnen heb ik de carberateur Zenith stromberg 175 CD voorzien van een revisiesetje, deze lekte namelijk benzine en liep er ook slecht op. Helaas hielp het revisiesetje niet. Hij lekt nog steeds benzine (vlotter afgesteld) en loopt alleen hoog in de toeren.
Wat mij opviel is dat hij ook benzine langs de naald drukt terwijl deze gewoon naar beneden staat. Het leek er dus op dat de vlotter niet afsluiten (doet hij wel, getest), of dat er te veel benzine druk is. Boeken er bij gepakt en denk dat ik het probleem gevonden heb, maar wil er wel zeker van zijn. En als dat het probleem is, hoe kan ik dit oplossen? ???
Daar kom ie: nu blijkt mijn volvo (Motor B21A) eerder met een injectie systeem gereden heeft en dus de tank ook voor een injectie systeem is, wat volgens mij betekent dat er een pomp in de tankt zit en een extra aan de buitenkant (deze zit er, gecontroleerd). Ook zit er een mechanische pomp op het blok. Kan dit de rede zijn dat ik te veel brandstofdruk heb? En nog belangrijker, hoe kan ik dit dan oplossen? gewoon stekkertje van de pomp buiten de tank er af? Moet ik dan nog iets doorschakelen? Krijgt hij dan nog benzine?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zal heel blij zijn als ik ook eens op benzine kan rijden met mijn volvo, dat heb ik namelijk nog niet kunnen doen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
Arthur.
p.s. ik hou een klein blog bij over Stoffel, wie dat wil zien: http://www.gominigo.nl/pages/go-resto-stoffel.html
Ja ik vindt Mini's ook leuk, mooi contrast dacht ik zo. :
Om te beginnen heb ik de carberateur Zenith stromberg 175 CD voorzien van een revisiesetje, deze lekte namelijk benzine en liep er ook slecht op. Helaas hielp het revisiesetje niet. Hij lekt nog steeds benzine (vlotter afgesteld) en loopt alleen hoog in de toeren.
Wat mij opviel is dat hij ook benzine langs de naald drukt terwijl deze gewoon naar beneden staat. Het leek er dus op dat de vlotter niet afsluiten (doet hij wel, getest), of dat er te veel benzine druk is. Boeken er bij gepakt en denk dat ik het probleem gevonden heb, maar wil er wel zeker van zijn. En als dat het probleem is, hoe kan ik dit oplossen? ???
Daar kom ie: nu blijkt mijn volvo (Motor B21A) eerder met een injectie systeem gereden heeft en dus de tank ook voor een injectie systeem is, wat volgens mij betekent dat er een pomp in de tankt zit en een extra aan de buitenkant (deze zit er, gecontroleerd). Ook zit er een mechanische pomp op het blok. Kan dit de rede zijn dat ik te veel brandstofdruk heb? En nog belangrijker, hoe kan ik dit dan oplossen? gewoon stekkertje van de pomp buiten de tank er af? Moet ik dan nog iets doorschakelen? Krijgt hij dan nog benzine?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zal heel blij zijn als ik ook eens op benzine kan rijden met mijn volvo, dat heb ik namelijk nog niet kunnen doen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
Arthur.
p.s. ik hou een klein blog bij over Stoffel, wie dat wil zien: http://www.gominigo.nl/pages/go-resto-stoffel.html
Ja ik vindt Mini's ook leuk, mooi contrast dacht ik zo. :
