Vandaag weer bezig geweest helaas nog zonder resultaat:
Jan-Willem aan de hand van jouw tips nog even een opbrengsttest gedaan. Heb ik gedaan direct op de brandstofrail van de injectors: relais doorverbonden en in 30 sec bijna 2 liter opgevangen.
Beninepomp aanvoer tot aan de injectoren is dus goed.
Ik heb op het testpoortje in de motorruimte alle testen gedaan op de ECU en de Brandstof-ECU (jettronics) en geen fouten geconsteerd. Ook alle fnctionele testen gedaan (throttle, injectoren etc)
Ik voel toch iets voor jou redenering dat de ECU om ??n af andere reden de brandstofpomp stillegt. Heb daarom de brandstofpomprelais vervangen. Ook geen resultaat.
Alles wat gechecked of vervangen kan worden is al gedaan, behalve de tankpomp. Maar die kan er volgens mij niet voor zorgen dat de motor helemaal stilvalt. Ik neem aan dat de brandstofpomp dan in staat is om wat brandstof uit de tank te trekken.
Enige wat overbrijft is de vervanging van de ECU, maar ja dat is niet niks.....
Je vroeg wat ik hiervoor aan de auto had gedaan:
Allereerst reed de auto de laatste paar maanden beroerd. Soms schokte hij opeens onder het rijden dat je er bijna een whiplash van kreeg (alos de brandstof toevoer steeds werd onderbroken). Af en toe 'ns kwan het labda-lamje aan.
Luchtfiltervervangen (was vies) / Warmelucht-pijp naar luchtinlaat ontbrak: Weer ge?nstaleerd / Olie vervangen + nieuwe bougies - beiden waren er aan toe / Nieuwe benzine filter ge?nstaleerd.
Hierna had ik dus een soepele auto verwacht, maar nee dus.
Daarna dus:
Nieuwe brandstofpomprelais en nieuwe (2de hands) pomp.
Misschien dat dit jou iets zegt:
Motor start prima en slaat af als ik niks doe.
Als ik een stukje gas geef blijft ie iets langer draaien.
Als ie af dreigt te slaan kan ik door wat gas te geven de levensduur steeds verlengen, maar na zo'n minuut is het definief afgelopen.
Uitlaat stinkt wel erg (mengsel??)
Citaat:Heb je toevallig de drukgroep vervangen of de versnellingsbak eraf gehad !!!
Als dat zo is geweest ben je wat tegen gekomen !!!
Een zogehete BDP sensor Bovenste Dode Punt sensor.
Was daar wel mee begonnen maar halverwege mee stopt - ik kwam erachter dat de transmissie alleen van de motor afkon als je de motor uit zou bouwen. Dus verder niet aan de BDP-sensor gezeten.
Nou ik hoop dat je nog tips hebt,
Groeten
Joop