Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Recent op mijn heupen gekregen en een amazon gekocht. Deze komt in de loop van maart. Vandaag via marktplaats alvast een leuk setje voor de komende modifikatie gescoord. Daaronder zit ook iets waarop het volgende staat: ??? ???M45 / Part nr: 1208007 / Fab. nr: 112705 ;D. Die B230FT/FK zal dus wel rechtop worden geplaatst.
Indien iemand nog informatie heeft omtrent de construktie van de motorsteunen, aanpassing aan de achteras dan hou ik me hiervoor aanbevolen?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Ik kan nu 2 amazons of 140-ers gaan bewerken met een leuk motortje. Heb onderstaande gescoord in de afgelopen dagen.
Ter info: Past aan een kant aan een B20/B230 en aan de achterkant aan een M45 enzovoorts... :

:

:
gewassen stapeltje spulletjes...
hier netjes naast elkaar.
Klein detail aanzicht:
excuus voor de foto kwaliteit van mijn blackberry.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Dat past toch altijd, het is alleen de vraag of de verdraaiing wordt opgeheven.
B2XX rechtop en M40 rechtop dan heb je een (standaard) koppelingshuis van een M40 nodig.
B20 rechtop en M40 rechtop dan heb je een (standaard) koppelingshuis van een M40 nodig (logisch origineel).
B2XX schuin en M45-M47 rechtop dan heb je een (standaard) koppelingshuis van een M45-M47 nodig (logisch origineel)
B2XX rechtop en M45-M47 rechtop dan heb je een bijzonder koppelingshuis nodig.
B20 rechtop en M45-M47 rechtop dan heb je een bijzonder koppelingshuis nodig (verlast of van een P1800).
Dus ben benieuwd welke bak en motor je wil gebruiken.
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
dacht dat het duidelijk was dat de aansluiting voor zowel de motor als bak netjes in een rechte lijn liggen zonder verdraaiing :o
Part nr: 1208007 is alleen ergens in de periode 1975 gemaakt en dat staat op deze koppelingshuisjes... ;D
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Dat wist ik niet.
Mooie vondst in ieder geval!
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik vond je eerste post al behoorlijk intrigerend maar dit is wel een hele mooi uitkomst. Twee stuks maar liefst.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Ter info: Beiden komen van mensen die volvo onderdelen op redelijke schaal verhandelen (hebben verhandeld).
Blijkbaar is de kennis gelukkig beperkt omtrent deze kopphuizen en zijn het prijzen voor normale kopphuizen geweest die ik heb betaald..
Dop, Weet je zeker dat er een verschil zit on onderstaande 2 huizen ???? zoals door jou gesteld?
B2XX rechtop en M45-M47 rechtop dan heb je een bijzonder koppelingshuis nodig.
B20 rechtop en M45-M47 rechtop dan heb je een bijzonder koppelingshuis nodig (verlast of van een P1800)
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Nee dat weet ik niet zeker, zat het mezelf ook af te vragen.
Zoiets moet ik ff tekenen/beredeneren/visualiseren, maar ik had geen pen en papier bij de hand
Het zou goed kunnen dat het gewoon de zelfde zijn, maar kan ook zijn dat het precies de tegenovergestelde verdraaiing is, als je begrijpt wat ik bedoel.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Het boutpatroon van de B18/20 en B21/23 etc is exact hetzelfde. De verdraaiing gebeurt zuiver en alleen in het koppelingshuis.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
M45 is toch een vierbak uit een 240? Zal afhankelijk zijn van de motor die ervoor heeft gehangen dan. In 1975 waren dat denk ik nog B20's dus rechtop.