Topics: 55
Euj
Mijn motor liep de laatste tijd slecht, hierop heeft mijn broertje de drukregelaar uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Die was niet echt vuil, maar aangezien dat allemaal heel fijn materiaal is, kan het kleinste vuiltje de boel al verzieken...
Ook waren alle inlaatspruitstukpakkingen lek, en hebben we alle o-ringen van de injectoren vernieuwd omdat die helemaal uitgedroogd waren. Hierna was het slechte lopen van de motor verholpen (althans, grotendeels...). Het starten is nu echter een probleem! En dan vooral het starten als de motor ijskoud is, hij wilt dan maar niet aanslaan :-[ !
Na verloop van tijd verzuipt ie doordat ik m'n voet op het gas zet om hem 'n beetje te helpen, waarna hij wel aanslaat maar heel slecht uit de toeren komt. Het is dan net of ie moeite heeft met wakker worden...
Na een paar meter rijden is het echter weg en doet hij 'normaal'...
Weet iemand hoe dit kan ???
Topics: 27
Ik heb ook een injectie en heb het zelde probleem. Eerst alle bougies, kabels, etc vervangen. Maar koude start is echt vreselijk moeilijk idd .... (ik start op meestal op gas, maar dat duurt echt een eeuwigheid alsof het gas weer helemaal vanaf achter moet komen.)
Volvo 245 GLE 1979
Topics: 2
Beste,
Vandaag geprobeerd te starten met koud weer maar niet zo extreem als afgelopen dagen en kreeg hem niet aan de praat.
Gisterenavond ging het eigenlijk al moeizaam (maar had een dag of 2 stil gestaan).
Ik start en rijdt op lpg maar op benzine krijg ik hem nu ook niet meer aan de praat.
Zal hem net wel hebben verzopen dus laat hem nu maar even staan en de accu aan de lader gezet.
Heeft iemand enig idee wat ik moet doen als ik hem net heb verzopen ?
het betreft een Carburateur versie B23 A.
ga straks nog eens proberen met de accu die dan weer een paar uur aan de lader heeft gehangen...
kijk uit naar jullie reacties.
Topics: 16
Mijn idee over verzopen auto die zowel gas als benzine rijdt:
zet de brandstofknop waarmee je kiest voor gas of benzine in de middenstand (dus geen brandstof) en start hem droog, geen idee of dit schadelijk is of bijgeloof of echt werkt, but it works for me....
als hij dan begint aangeslaan, maar niet kan omdat er geen brandstof zet ik hem op benzine en rijd weg.. daarna weer terug naar gas.
Topics: 107
Phil73 schreef:Beste,
Vandaag geprobeerd te starten met koud weer maar niet zo extreem als afgelopen dagen en kreeg hem niet aan de praat.
Gisterenavond ging het eigenlijk al moeizaam (maar had een dag of 2 stil gestaan).
Ik start en rijdt op lpg maar op benzine krijg ik hem nu ook niet meer aan de praat.
Zal hem net wel hebben verzopen dus laat hem nu maar even staan en de accu aan de lader gezet.
Heeft iemand enig idee wat ik moet doen als ik hem net heb verzopen ?
het betreft een Carburateur versie B23 A.
ga straks nog eens proberen met de accu die dan weer een paar uur aan de lader heeft gehangen...
kijk uit naar jullie reacties.
Hij zal het straks wel weer doen.
Ik start met dit weer altijd op benzine i.p.v. LPG
Met LPG schijn je een zwakkere vonk te hebben en omdat je accu met dit weer enorm veel capaciteit verliest gaat de startmotor te langzaam rond.
Als de auto op benzine met de choke uit niet snel aanslaat dan de choke dichtduwen en met gas helemaal onderin op de vloer houdend net zo lang starten tot ie aanslaat.Pas dan de choke er weer bij trekken om hem aan de praat te houden.
Topics: 2
Het waren de contactpuntjes die niet goed waren en kreeg geen vonk.
deze waren versleten/ingebrand. daardoor startte hij steeds slechter.
De puntjes en condensator zijn wat bijgesteld en worden deze week vervangen.
Topics: 20
ALTIJD doen bij twijfelachtig starten bij pekelweer, carb en injectie:
1. Haal met een licht vochtige doek het zout van je bougiekabels en verdeelkap. Kan je ook binnen doen.
2. Controleer verdeelkap en rotor op inbranden. Er vormt zich bij mij vaak een laagje.
Verder is normaal onderhoud natuurlijk van belang en wellicht:
3. Injectie, als je de Volvo 's avonds stil zet schakel de laatste 2 minuten over op benzine. Als je met een zwakke akku de benzine nog moet gaan oppompen vraag je om problemen.
4. Bij starten op LPG altijd gelijk rijden, na afslaan bevriest de verdamper en lukt het vaak alleen nog op benzine.
[img][/img]
Topics: 18
ik zie dat dit al een oud topic is, maar wil toch even wat vragen.
Heb een "nieuwe" Volvo 240 B23a gekocht.
Koudstart gaat gewoon bagger, moet minimaal 3 keer starten voor ie begint te lopen.
Daarnaast houdt hij in als ik m volle gas jank. (natuurlijk pas als motor warm is, altijd eerst rustig warm rijden)
Luchtfilter (was pikzwart), rotor, verdelerkap en bougies al vervangen, leverde iets betere start op, maar nog steeds is het meer dan 2 keer starten voor ie daadwerkelijk loopt..
Iemand suggesties?
245L VAN
Topics: 82
Begin eens met afstellen van de ontsteking i.p.v. vervangen. Dat kan je met 5 graden BTDC officieel etc doen of op gehoor, verdeler verdraaien links en rechtsom dan hoor je al gauw wat-ie lekker vindt. Als met contactpuntjes, dan is de contacthoek/max. opening (0.4 mm) essentieel voor een goeie vonk.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969