Berichten: 152
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2009
Omdat ik nu weer door mijn handels wagenpark heen ben, of eehh inpulsif aangekochte en verbouwde hokken voorraad.
Komt het dagelijkse verkeer in de 245 weer in zicht.
Hij zuipt me arm met die injectie.
Ik weet niet wat het is maar ik heb er geen zin in om er met een tankwagen achteraan te slepen (1 op 5,5 )
Wil graag de injectie eraf halen en er een Carburateur versie van maken...en dan op gas tuffen! :
Dan komt de vraag:
Wat moet ik aanschaffen?
Hoe gaat het met de ontsteking (is dit gecombineerd met de inspuitings computer) of is het los werkend van elkaar
En wat en WIE heeft er een carburateur systeem liggen en wil dit verkopen...
Ik hoor het wel.
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Als jouw injectieblok 1 op 5,5 zuipt, lijkt me dat er iets mis is met je blok, want dat is niet normaal. Hoe is je afstelling?
Als je
deze onderhoudspunten allemaal eens naloopt, moet het vgs mij toch te doen zijn een wat realistischer verbruik te krijgen..
En waarom je energie stoppen in de ombouw van een injectie naar carb? Is het niet makkelijker om er gelijk een blok met carb in te lepelen?
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Hier kan je het meeste, zo niet alles wat je nodig hebt, wel vinden:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=6415.0
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 152
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2009
Er is mij door een "specialist" in enschede verteld dat de B21E gevoelig is voor autogas. Backfire.
Vandaar de ombouw naar carb.
@rubicon.. hoe simpeler het inlaatsysteem hoe simpeler te repareren en te begrijpen.
Ik ga niet een goed lopende motor compleet vervangen als ik alleen alle electronica eruit moet halen. die zorgt voor het meerverbruik!
met oude regelkleppen en mechanische injectie ventielen en omlooplucht klepjes.
@marco thanx voor de link.
@ danielk in 120km een halve tank erdoor vindt ik veel te veel qua verbruik.
Berichten: 358
Topics: 17
Lid sinds: Sep 2006
Ik heb dat vershijnsel ook gehad in mijn vorige 244GLE B23E.
Wat bleek er was iets met een specifieke electrische aansluiting/verbinding in het injectiesysteem niet goed, helaas weet ik niet meer wat het was.
Maar ben toen naar een Bosch service center gegaan en zij hebben de zaak opgelost.
Ging toen van 1 op 5-6 naar 1 op 10-11 met RUSTIG rijgedrag.
Zou eerst je injectiesysteem goed na laten kijken, ombouwen kan altijd nog.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Berichten: 152
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2009
@ frans..
Bedankt voor de tip.... Overigens twijfel ik ook of de ontsteking goed staat....
Maar ieder geval alles van het injectie systeem cleanen verbindingen controleren.
ik dacht hij loopt goed waarom alles loshalen maar het kreng zuipt wel :