Topics: 1
Hoi!
Al weer een anderhalf jaar rijden wij in onze trots! Een super mooie donkerblauwe 240. Genieten genieten.
Echter...... sinds kort zijn we verbannen naar een lelijk oud polo-tje omdat de 240 niet meer rijdt. Naja, hij rijdt wel, maar trekt voor geen meter. Volgens kenners (wat ik dus absoluut niet ben) is de carburateur overleden.
Veel mensen vragen me allemaal codes en nummers die onder de motorkap zouden zitten of bieden aan er wel even naar te willen kijken, dan moet ik maar even langs komen. Maar dat is nu juist het hele probleem; hij rijdt niet en ik ben ook niet in de gelegenheid om hem te verslepen.
We zijn echt een soort van wanhopig en denken eraan om hem anders maar te verkopen voor onderdelen. Maar dit zou echt verschrikkelijk zijn, wat hij is nog zo mooi!!
Nu mijn vraag:
Wie zou ons willen helpen. Wie zou zo ontzettend vriendelijk willen zijn om bij ons langs te komen om een kijkje onder de motorkap te nemen. Beloning een lekkere fles wijn, kratje bier.....en natuurlijk evt (on)kosten!! We wonen in Amersfoort
Tot snel?
Groeten,
Martijn de Graaf
Topics: 22
Neem eens contact op met
volvo200liefhebber.
Die heeft samen met Bram een grote schuur in Woudenberg vol met Volvo onderdelen, kan je een eerlijk advies geven en misschien nog wel helpen ook. :

Die afstand is vanuit Amersfoort toch wel te slepen. ;D
In Amersfoort zelf zit de sleutelgarage van Achmed ? aan de Heliumweg 19. Daar werkt soms een medewerker, Dirk Tittel, die ook verstand van Volvo's heeft. Rij er eens met je Polo heen en vraag of hij er naar wil kijken(kost je zeker wel geld)
Maar probeer je probleem ook eens wat gedetailleerder te beschrijven, want nu kan het vanalles zijn.
Wanneer begon hij minder te trekken, van het een op het andere moment of plotseling. Wat voor motor, ontsteking, carburateur ??? ???
Dan kun je suggesties verwachten.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 25
Ik heb al eens contact met hem gehad ;D
Ik ga dadelijk even bij hem langs om te kijken of ik zo iets kan zienof ontdekken 8)
Dan kan ik meteen zien of wij daar onderdelen voor hebben.
Je bent te goed Albert :-*
Topics: 17
PP
Citaat:rijdt ze op LPG of benzine, wat voor een blok zit erin, B200/B230?? Pierburg carb?
geef anders even je VIN door , staat in je rechter voorportier, onder de A-stijl, begint met YV....
en 1 oproep is wel voldoende
Jos245
Citaat:Kun je evt. wat foto's nemen van de motor en de carburateur?
Dan wordt het wat inzichtelijker over wat voor motor het is.
Van welk bouwjaar is de auto?
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 17
Hallo Martijn,
ik snap dat je wanhopig bent, maar kun je je vragen svp in 1 topic stellen ipv in 4 verschillende? De meerwaarde daarvan ontgaat me: ik heb de overige 3 topics verwijderd en de reeds gegeven antwoorden in die topics hierboven gezet. Zo kunnen mensen in 1 topic op elkaars antwoorden voortborduren en blijft het forum schoon.
Sterkte overigens, maar als Albert/Bram langskomt, dan vermoed ik dat ie snel weer zoeft.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 1
Snap ik, dit laat alleen maar zien hoe graag ik de auto aan de praat wil krijgen. Excuus dus!
Groet,
Martijn.
ps, Albert is net bij me geweest en is weer vertrokken na genoeg stof tot nadenken te hebben achtergelaten.
Het leuke van een forum is juist het meedenken van een aantal liefhebbers van hetzelfde voertuig, dus vertel........
Topics: 25
Ik ben zaterdag even gaan kijken(staat bij mij in Amersfoort).
Best een nette 244 uit '86 met een B230K en een Solex carb erop en maar 260dkm gelopen op benzine.
Hij start niet,maar dat was duidelijk.
Martijn vertelde mij dat de ontsteking al was vervangen,kan je ook zien aan de nieuwe bougicort kabels.
Hij had niet al te lang geleden door iemand de carburateur laten reviseren maar lopen doet hij nog steeds niet.
Mijn inziens wordt het dat alles er weer af halen en kijken wat er niet goed zit
Om eerlijk te zijn heb ik hem aangeboden om hem naar onze schuur af te slepen en het te gaan uitzoeken tegen vergoeding. Ja, onze schuur is ook niet gratis tenslotte.
Misschien is het iets onbenulligs en ben je zo klaar maar ja dat kan je zo niet zeggen.
Maar goed dat moet Martijn dus zelf beslissen,wat hij er mee wil doen.