1 February 2007, 16:27
Ik heb de B23A en had zo t elezen de zelfde klachten. Bij mij was het membraam kapot (zat scheurtje in) heb je dit al getsjekt?
![[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]](http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/50230371_6_BZi3-1.jpg)
Na backfire loopt hij niet meer op benzine.....
|
1 February 2007, 16:27
Ik heb de B23A en had zo t elezen de zelfde klachten. Bij mij was het membraam kapot (zat scheurtje in) heb je dit al getsjekt?
![]()
1 February 2007, 16:30
Postma 245 GL schreef:Ik heb de B23A en had zo t elezen de zelfde klachten. Bij mij was het membraam kapot (zat scheurtje in) heb je dit al getsjekt? Helaas nog niet aan toegekomen, Postma. Maar wel al bedankt voor de tip! Al begreep ik dat die van jou helemaal niet op benzine wilde? Die van mij heeft vooral wat bedenktijd nodig...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
1 February 2007, 16:34
Wanneer ik op de snelweg reed en overschakelde liep hij wel gelijk door op benzine idd alleen smoorde de motor na een paar 100 meter.....
![]()
1 February 2007, 16:36
Ik moet ook vaart hebben, anders wil ie ook niet om.
Hoe tsjek je het membraan eigenlijk? ???
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
1 February 2007, 20:45
of gewoon op benzine zetten, en kijken of er uit de benzineslang iets uit komt
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
1 February 2007, 20:51
Het membraan kun je alleen maar controleren door de bovenkant van je carburateur los te schroeven.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
1 February 2007, 21:21
Als ik probeer te starten op benzine ruikt het lekker naar benzine ;D dus dat zit goed. Alleen dat aanslaan doettie niet. HEb net snel even gekeken, en zat een slang los, morgen opnieuw proberen! ???
Volvo 245 GLE 1979
2 February 2007, 10:24
Ook bij mij voldoende benzinegeur.
En als de motor gaat sputteren na de stap LPG=>benzine, dan trekt ie juist bij als ik de schakelaar terug in de (loze) tussenstand zet. Vermoed dus dat het mengsel juist veel te rijk is. (of zit ik nu fout? ???) Maar moet dus maar eens in de carb gaan kijken. Nog nooit gedaan, dus zo leer ik weer bij. Grensverleggend bezig, zeg maar... ![]() Maar moet dan wel de tijd hebben om het rustig te doen, en dat lukt de komende week zeker niet, helaas.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
2 February 2007, 17:02
Idd zo'n SU ding.
Zou dus best die inslaande naald kunnen zijn. Slaat die ook weer 'uit' als je even probeert te starten, en dan kwartiertje wacht? Ik vond het altijd zo dramatisch klinken, inslande naalden. Of is het gewoon een naald die dan te vast gaat zitten en met wat benzine weer vlot getrokken wordt? En dan nog de hamvraag: is er iets aan te doen? Zal zeker wat op google kijken, maar dacht ook dat als ze het hier op het forum niet weten.... ![]()
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
2 February 2007, 17:17
Volgens mij kan je zo´n ding gewoon wel openschroeven. En weer in elkaar zetten, zolang je geen schroevjes en veertjes overhoudt moet het goed gaan ;D. Mooiste zou zijn als je nog een carb had, kan je die mooi uitelkaar sleutelen en de eventuele kapotte onderdelen overzetten.
Kwestie van zaken uitsluiten bij jou denk ik,.... Suc6 ermee. ![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|