31 March 2017, 14:44
Dat de OBD het niet doet daar baal ik wel van!
Snelheidsmeterraparatie is denk ik ook niet zelf te doen denk ik...
Snelheidsmeterraparatie is denk ik ook niet zelf te doen denk ik...
245 1993
Stationair niet ok B230
|
31 March 2017, 14:44
Dat de OBD het niet doet daar baal ik wel van!
Snelheidsmeterraparatie is denk ik ook niet zelf te doen denk ik...
245 1993
31 March 2017, 21:46
Die FAQ link die ik plaatste had het over meer dan 1 en minder dan 3 seconde, misschien maakt dat nog wat uit?
https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineO...#NoOBDCode stekkers los en vast maken, bedrading heen en weer duwen, volgens deze.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
1 April 2017, 08:10
Zal dat eens proberen en een en ander checken op corrosie. Of heeft hier iemand een OBD die werkt en die ik kan overzetten?
245 1993
2 April 2017, 16:05
Dank je Marc. OBD werkt nu. Contacten waren dan toch wat gecorrodeerd enz. Omdat ik de minpool nog heb losgehad krijg ik nu alleen 1-1-1 codes
![]() Als het toerental weer opspeelt opnieuw uitlezen en kijken wat eruit komt. Dat laat ik dan weten.
245 1993
6 April 2017, 18:36
Vandaag een stuk gereden. Motor uitgezet voor de boodschappen. Starten.....Toerental loopt weer op tot 1500 1600. Golft wat op en neer.
Eenmaal thuis codes uitgelezen. Op socket 2 1-1-1. Op socket 6 1-1-1 Dat is goed en slecht nieuws ?....
245 1993
6 April 2017, 23:01
Goed op zich, alle componenten geven waardes binnen de vooraf gestelde grenzen door aan de ECU, en reageren zoals de ECU verwacht. Dan mag je aannemen dat ze in orde zijn.
Er is geen foutcode voor "Stationair te hoog", dat weet de ECU niet. Zoals de ECU de motor 'ziet', is er niks geks aan de hand. De brandstofdruk zou te hoog kunnen zijn, ECU regelt vrolijk wat lucht bij, of verkort de injectieduur, of er is ergens een vacuumlek, zolang het binnen het regelbereik zit, geeft ie daar niks om. Ik zou nog s goed kijken aan de lucht-kant.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
7 April 2017, 09:04
Als je al het logische uitgesloten hebt dan verder zoeken en uitsluiten.
Wat verhoogt het toerental stationair? Brandstof mengsel, gasklep stand,vacuum lek,ontsteking tijdstip, nokkenas tijdstip. Nokkenas tandje versprongen? Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
10 April 2017, 11:58
Ik heb nog geen kans gehad om verder te zoeken. Ik hou jullie op de hoogte als ik verder geraak.
Gr. Jos
245 1993
10 April 2017, 17:29
Controleer je CIS klep eens. Die zit onder het gasklephuis. Die klep wilt ook nog weleens blijven hangen door vuiligheid. Ontsteking kan je niet afstellen bij een B230F.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
13 April 2017, 09:13
Met mijn garagist e.e.a. gechecked. De verdachte blijft toch de stappenmotor. Vacuum is ok. CIS kep schoon etc.Toen de motor verhoogd stationair draaide de stekker los gepakt van de stappenmotor maar het toerental bleef onveranderd te hoog. Regelt de stappenmotor het toerental alleen af bij een koude motor?
245 1993
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|