Berichten: 142
Topics: 61
Lid sinds: Oct 2015
De kapotte fan van Dopski bleek heel. Helaas

Maar heb bij mijn originele Een gat gebord van uit het midden (Binnen stuk die op de poelie komt) Schuin naar buiten. En een deuk van 4 a 5 mm in het huis verder geboord. M6 bout er in klem gezet. En heb nu het gewenste resultaat. Mocht ik het beu zijn haal ik die bout er gewoon weer uit!! P.s. je moet wel een kwaliteits boortje hebben.
Berichten: 103
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2015
Merk je nu ook een (negatief) verschil in weg prestaties?
Berichten: 142
Topics: 61
Lid sinds: Oct 2015
Heel eerlijk. Ik heb geen idee. Had hem vast gezet met het idee dat ik er op achteruit zou gaan. Maar dat idee krijg je dan al snel omdat je dat de hele tijd denkt. Mijn economie meter gaf wel aan dat ik met 130kmh meer verbruikte maar op de terug weg weer niet. (Wint tegen op de heenweg haha) Dus ik denk dat je hem op de rollerbank moet zetten wil je het echt weten. Maar fysiek denk ik dat je niets merkt. En het geluid is grandioos!! Houd er wel rekening mee dat het geluid binnen dus ook wat meer hoorbaar is. Maar niet irritant. Radio aan en het valt alleen nog maar op met weg rijden. (Wat ook de bedoeling is toch)
Berichten: 142
Topics: 61
Lid sinds: Oct 2015
18 April 2016, 11:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 April 2016, 11:10 door KennOne.)
Berichten: 142
Topics: 61
Lid sinds: Oct 2015
Zoals je ziet. Van af de binnenkant schuin een gat geboord en een stukje doorgeboord zodat je hem in het huis van de Visko vast kan zetten. Ik heb de kop van de M6 bout een beetje bij geslepen zo dat deze zich helemaal vast klemt als je hem terug plaatst. (Ook heb ik voor de zekerheid iets van dikke lijm/kit er ingespoten zodat als dit hard word hij helemaal niet meer kan verplaatsen. (Dit maakt het echter wel moeilijker voor als je de bout er weer uit wilt halen)
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Welkom in de wereld van de akoustische tuning. Ik moet zeggen, ÃÃn van de originelere modificaties aan de 240 tot nu toe. Tuning hoeft niet duur te zijn!
Die ene pk minder wordt ongemerkt gecompenseerd door je rechtervoet en die 1% meer benzineverbruik, en ga je pas echt merken wanneer je de 113 pk die ervóór zitten, gebruikt hebt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 142
Topics: 61
Lid sinds: Oct 2015
Ja een stukje vakmanschap is het wel he!! haha
Berichten: 103
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2015
Haha mooi opgelost. Die zal nooit meer oververhitten, hè hè. Ben zelfs een beetje jaloers, als iemand nog een kapotte visco heeft met propeller dan houd ik me aanbevolen!
Berichten: 142
Topics: 61
Lid sinds: Oct 2015
Fan Clutch 2.0 update. Gistere is zojuist de M6 bout afgebroken. Was er al bang voor dat dit zou gaan gebeuren omdat het een dun boutje is. Maar had echter geen goede m8 boor. Vanavond het gat groter boren en er een m8 bout er doorheen jagen. Probeer er ook draad in te tappen zodat ik hem nog vaster kan zetten. P.s. de visko werkt wel nog steeds goed. Na het starten een half minuutje vast en daarna loopt hij los.
Berichten: 142
Topics: 61
Lid sinds: Oct 2015
Laatste update en denk ik ook de enige goede oplossing. Omdat ik denk dat het M8 boutje het ook erg te verduren krijgt en dus ook uit eindelijk zal breken heb ik voor een permanente oplossing gekozen. Bison Kombi Metaal. Deze heeft een plak kracht van 220kg per cm2 en behoud zijn volledige kracht van -60 tot +100 grade!! Einde van de werk dag zet ik hem er op en kan ik het gelijk testen met een ritje naar Arnhem.