Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Heb hier en daar meegelezen over al die mooie enkele benzine pompen voor moderne LH gestuurde N/A en Turbo blokken.
Werk al enige tijd aan een 244 waarin een B230FB met automaat komt en dus ook de kabelboom met LH. (Projekt ligt wel reeds enkele maanden stil maar doelstelling is rijden op 1 maart 2017)
Maar als ik besluit om alleen op LPG te gaan rijden....
Waarom zou ik dan voor een oude 240 uit 77 gaan rommelen met nieuwe benzine tank, pompen e.d. als het allemaal voordeliger met slechts LPG kan worden uitgevoerd.
Dus:
Kan ik gewoon de auto verder afmaken met een dampgas systeem?
Eventueel de benzine tank eruit en een tweede gastank eronder hangen?
Kent iemand voorbeeld ban een sedan met dubbele tank (onder hoedenplank en 2e op plaats van benzine tank)?
Ik hoor wel..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
7 January 2016, 22:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 January 2016, 22:52 door Dopski.)
Op je vraag over de tanks kan ik je geen antwoord geven.
Mijn 242 rijdt prima op lh2.4 en een ouderwetse verdamper met venturi.
Ik heb even zonder benzinetank gereden. Er zit wel een hoop ruimte maar niet veel hoogte. Misschien dat je er wel 2 van die kleinere gekoppelde langwerpige cilindervormige kwijt kan, zeker als je de uitlaat pot daar weghaalt.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
8 January 2016, 00:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 January 2016, 01:00 door jos245.)
Als je alleen op lpg gaat rijden dan is de benzinetank verwijderen (en een kleintje in de resrvewielbak plaatsen) een goede optie om meer actieradius te krijgen.
Ik meen me te herinneren dat er een forumlid is die een dubbele tank in zijn auto heeft (eentje op de plaats van de benzinetank).Ik meen dat het een 60 liter tank
Ik ben de naam even kwijt maar het gaat om de zilverkleurige 240 station waar een groot linnen dak in zit wat hij speciaal in Engeland heeft laten maken.
Met een 60 litertank onder de auto en een 70 liter achter de achterbank heb je dan totaal 130 liter.
Als dat nog niet genoeg is dan zou je onder de kofferbakvloer nog een extra 48 litertank erbij kunnen plaatsen
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Mijn vrouw rijdt nu 5 jaar met de 245 GLE en daar is de benzine minstens 5 jaar van ongebruikt. Ik zou niet weten waar ik benzine voor nodig heb in die auto. (Het kjet spul zal wel een beetje uitgedroogd zijn.)
Zou graag dus een voorbeeld zien van een 244 met max. LPG voorraad. Dan kan ik verder mijn plan trekken.
Dopski. Lh heeft toch geen functie met een venturi systeem? Lh kan toch welgebruikt worden met een dampgas of injectie systeem?
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
De 2cv's van de ANWB reden destijds ook alleen op lpg, ik heb ook al een 164 gezien met een xtra tank op de plek van de originele tank en zonder verdere benzine mogelijkheden. En waarom niet, een benzine systeem kan ook uitvallen, en dan heb je ook niet de mogelijkheid om op lpg over te schakelen.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
skidje schreef:Dopski. Lh heeft toch geen functie met een venturi systeem? Lh kan toch welgebruikt worden met een dampgas of injectie systeem?
Nagenoeg niet nee. Zorgt natuurlijk wel voor de ontsteking en stationair.
zo'n systeem wat Arno heeft is natuurlijk ideaal.
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Weelk systeem van Arno? Ben gisteren nog daar bij Arno de BMW/Volvo boyke geweest.
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Ik heb helemaal geen systeem. Ik doe maar wat.
Dop bedoelt dat megapol dampgassysteem wat dus op benzine moet starten tot de koelwatertemperatuur waarde X heeft.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ja dat bedoelde ik ja.
Arn02 schreef:Ik heb helemaal geen systeem. Ik doe maar wat.
Dop bedoelt dat megapol dampgassysteem wat dus op benzine moet starten tot de koelwatertemperatuur waarde X heeft.
O ja dat is wel een nadeel ja...
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Zonder benzine met FB en een sedan, zo heb ik 4 jaar met mijn 940 gereden.
Benzine werkte niet en heb het wel werkend gekregen maar nooit echt lekker.
Altijd gestart op gas, niks geen probleem. Maar in Duitsland wel even op passen met optijd tanken. Een kannetje gas halen is lastig.
Ik ken iemand die een onderbouw gastank gecombineerd heeft met een tank achter de achterbank. In de wielbak links heeft hij een 10 liter jerrycan met benzine aangesloten op de benzine leiding. Dus benzine tank is er uit. Ik meen dat hij 100 liter gas heeft oid.
Best handig.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km