Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Blauwe
Estoque, zijn bij jouw auto trouwens de stabilisatorstangen voor IPD stangen?
Antwoord
Estoque schreef:Als je nog een keer zin hebt om ze zelf te maken. voor 35 neem ik hem dan van je over Tongue

Het stelt niks voor. Je gaat naar de plaatselijke smid en laat twee stukken pijp van rond de 50 cm zagen en de einden platpersen.
Thuis ff goed in vorm meppen en gaatjes boren op de goede plekken en ze kunnen er onder.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
DennisvdB schreef:Estoque, zijn bij jouw auto trouwens de stabilisatorstangen voor IPD stangen?
Ik weet het niet zeker, morgen ga ik bezig met mijn LPG-uitbouw dus kan er dan wel even voor je onderkijken.

Er zitten wel een paar IPD onderdelen op(O.a Nokkenas) maar of de stabi van IPD is weet ik niet.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Ik heb net even onder mijn auto gekeken.

Voor heb heb ik een stabi van 23mm, das origineel turbo toch?

achter is het ook een standaard stabi.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Ja, dat is standaard turbo. Achter zal het dan wel 21mm zijn. Dat stuurt schijnbaar al best redelijk. Ik zal eens kijken bij m'n stabi verzameling of er nog een goeie tussen zit voor een dubbele setup.
Antwoord
DennisvdB schreef:Ja, dat is standaard turbo. Achter zal het dan wel 21mm zijn. Dat stuurt schijnbaar al best redelijk. Ik zal eens kijken bij m'n stabi verzameling of er nog een goeie tussen zit voor een dubbele setup.
Ik denk dat Dennis mijn stabiverzameling bedoelt, die in zijn schuur ligt Wink
Antwoord
Ouw ijzer verzameling. En ze zijn niet allemaal van jou, mer wel veul haha. Daggetwit.
Antwoord
De hoofdcilinder van de koppeling was lek. Destijds nieuw gekocht bij Skandix, gemonteerd en eigenlijk dus nooit gebruikt. Toen ik de interieurbekleding terug ging zetten zag ik dat de manchet nat was. Trok hem wat naar beneden en remvloeistof spoot eruit. Rubbers lek.. Gedemonteerd en uit elkaar gehaald maar daar valt natuurlijk niets aan te zien.

[Afbeelding: e3zi.jpg]

Het verhaal voorgelegd aan Skandix, en ze hebben me gratis een nieuwe opgestuurd. Goeie service van hen, ook al was de cilinder 2 jaar geleden gekocht (maar nooit gebruikt). Als ik nog iets aan onderdelen nodig heb van Volvo, zijn zij de eerste waar ik kijk!

Goed, toen verder met de zaak ontluchten, van onderuit. De moer van de ontluchtingsnippel was een beetje rond, maar ik had nog een andere M6 ontluchtingsnippel liggen. Deze erin gedraaid, geprobeerd te ontluchten maar de nippel hield het niet binnen. Proberen eruit te draaien maar de draad was compleet weg. Sad

Met de hele handel weer naar de plaatselijke automaterialenzaak waar ze voorstelden om met een Helicoil te werken. Was een goedkopere oplossing dan een compleet nieuwe hulpcilinder (die stervensduur zijn voor zo'n "klein" ding). Setje gekocht waar alles in zat, boor (6,3mm), tap (M6x1), een hoop helicoils en een apparaatje om de helicoil erin te draaien, en het pinnetje te verwijderen (onderin). Rode Loctite gebruikt om ervoor te zorgen dat die coil er niet meer uit komt.

[Afbeelding: lm0o.jpg]

En nu maar hopen dat dat het laatste was...
Antwoord
Efkes weer een update:

Eerste keer helicoil in de hulpcilinder werkte niet, hij bleef nog steeds lekken op de ontluchtingsnippel. Toen maar geprobeerd om een nieuwe conus te boren van binnen, dat was gelukt. Opnieuw tappen maar dan iets dieper, en de helicoil helemaal tot onder. En warempel, hij was gelukkig dicht! Ontlucht en dat werkt ook weer naar behoren.

De toerenteller deed het niet, de Mitsubishi 3000GT ontstekingsmodule deed het wel gewoon, maar de "TACH"-output voor de toerenteller deed het niet. Het was wel te maken, maar dan volgens dit schema:

[Afbeelding: HiVTacho.GIF]

Mij teveel moeite... Dus een ontstekingsmodule op de kop getikt van een Mazda MX5, alles opnieuw gesoldeerd, en auto starten. En hopla, de toerenteller deed het!

Vandaag maar eens een testritje maken, auto is nu op 0,5bar maar nondeju, wat een geweld al. Wordt nog wat als ie straks op 1,2bar staat.

Maar er waren dus al wat puntjes wat ik nog moet verbeteren:

- richtingaanwijzer naar rechts gaat niet vanzelf uit (stuurnaaf verzet en nu doet ie het goed)
- toeter deed het niet altijd (sleepring aangepast, doet het nu wel)
- koeltemperatuur meter doet het niet (sensor kapot of niet goed aangesloten, moet nagekeken worden)
- te laag stationair lopen, ongeveer 700tpm (wat hoger gezet, nu 1000tpm)
- E-fan stand 1 slaat niet automatisch aan (of koelwater was nog niet heet genoeg, of verkeerd aangesloten. Stand 2 doet het wel via de knop)
- remmen nog een keer ontluchten, te weinig druk vond ik

Elandrun is wel te doen haha.
Antwoord
Yes! Nice.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 99.515 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De blauwe 242; van 1x onderliggend naar 2x bovenliggend Arn02 23 20.855 6 January 2017, 10:33
Laatste bericht: Dopski
  Blauwe 245 Turbo '84. hooge048 51 43.453 18 August 2016, 15:45
Laatste bericht: jehannes
  Blauwe 245 uit 1978 hugo 41 31.841 23 July 2016, 17:30
Laatste bericht: BartJu
  Weer eentje erbij: de blauwe automaat Arn02 106 79.430 19 August 2015, 23:27
Laatste bericht: Arn02
  Twee nieuwe aanwinsten: een grijze 740 GL station en een blauwe 242 L Arn02 16 14.357 13 October 2014, 09:09
Laatste bericht: Yellow240
  Blauwe ruis.. Jambon 371 221.761 14 July 2014, 23:48
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  De Bolide - Blauwe 142 keter 45 32.747 10 October 2013, 09:34
Laatste bericht: keter
  De blauwe Amazon uit 1970. Rubicon 48 28.887 31 May 2013, 12:52
Laatste bericht: Rubicon
  Grote blauwe tractor Rob 5 4.538 8 April 2013, 22:24
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)