23 September 2013, 10:20
Arn02 schreef:Kater?..nee, standaard zondagse smijtert..
Blauwe ruis..
|
23 September 2013, 11:02
lekker!
23 September 2013, 11:21
Een vriend van me die goed kan lassen maakt altijd eerst een testlas; stukje vergelijkbaar staal en dan ff kaal maken met de lamellenschijf vervolgens een rups trekken. Die moet er dan niet op komen liggen maar er echt goed insmelten zodat je 'm ook aan de achterkant goed ziet. Dus het optimum vinden van snelheid en vermogen en wel inbranden maar geen gaten.
Is hij soms best even mee bezig, maar als je dat eenmaal hebt staan gaat het als een trein.
23 September 2013, 12:31
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 September 2013, 13:53 door Jambon.)
gelijk in, de spullen heb ik wel. Blik dat op het oog goed is maar inmiddels uit zicht toch dunner gaat er op den duur toch weer uit, maar bij lassen ga je er meteen doorheen.. Dadelijk wil ik de voorkant links en rechts gaan in/aanlassen, daar idd eersts ff op de plaat wat proberen..
23 September 2013, 19:19
..weer wat oud blik er in.. niet onbelangrijk, toorts redelijk haaks op het materiaal houden, scheelt een hoop..! alleen het trucje met de koperen strip behoeft nog wel wat oefening als er hier en daar net ff teveel 'lucht' zit.. en lucht laat zich niet zo lekker lassen..
Het oude en .. euh.. oude blik is zo goed als hetzelfde gebleken, wel af en toe een miniem randje, maar dat lost het staalplamuur wel op. Uiteindelijk zitten er ook originele persvouwen in het blik van de binnenschermen, en dat 'hoort' ook zo.. Nog wel wat speldenprikjes vullen, maar hoever ga je daar nou eigenlijk mee..? Ik bedenk me dat er in m'n 1e 144 ooit de hele bovenranden van de binnenschermen zijn vervangen. Die zijn met een kleine overlap tegen het bestaande materiaal gelast, en om de cm zat aan de wielzijde een prop. Motorzijde is afgewerkt en die dingen zijn 20 jr roest- en scheurvrij gebleven.. vast is vast natuurlijk.. ..ik heb trouwens de roeststopper van AC-tion gebruikt, resultaat zal moeten blijken, maar als 1e beschreming voordat de Coroless of wat ik heb staan er over gaat lijkt het goed ingepakt te zijn..
23 September 2013, 20:01
Lekker bezig! Ik vind Henqui een inspirerend voorbeeld voor iemand die zichzelf heeft leren lassen
![]() Ik heb het mezelf ook aangeleerd.
23 September 2013, 20:06
Kees144 schreef:Lekker bezig! Ik vind Henqui een inspirerend voorbeeld voor iemand die zichzelf heeft leren lassen..tja bezig wel, maar ik ben een zeikerd en ben dus bang dat het niet goed zit.. wat is dan goed op gegeven moment? je kunt wel aan de gang blijven op de vierkante cm ntl..! Maar als de boel er over een jaar uit lazert is het ook niet echt een succes..
26 September 2013, 18:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 September 2013, 20:28 door Jambon.)
..altijd een beroerde plek, randje onder de accubak..
..de ene puntlas is weg, de ander weer te groot voor het freesje, je houdt hoe dan ook gaten over.. het trucje met het koperen blokje weer geprobeerd, gaat steeds 'beter'.. en zo kom je er achter dat lassen met links beter gaat dan met rechts.. vaag.. ..stukje binnenscherm links.. ..het balkje moet ook weer dicht. Overigens logisch dat de boel daar gaat roesten, het blik zit koud op elkaar, en nu dus ook weer.. ..morgen maar ens gaan concentreren op het schutbord/binnenschermen.. daar heb ik geen blik voor, maar wel een blauwe motorkap.. :wink:
26 September 2013, 19:57
hij gaat lekker Raymond!! Ik moet dat accubakrandje nog controleren...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
26 September 2013, 20:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 September 2013, 20:23 door Jambon.)
henqui schreef:hij gaat lekker Raymond!! Ik moet dat accubakrandje nog controleren...ook onder het scherm kijken, zat netjes in de bitac, en daaronder lekker bruin.. fijn spul accuzuur.. Ik wil dat ding in de kofferbak plaatsen, maar dan wel in een kunststof bak.. Lassen met een overlap gaat toch beter, heb net een set Cleco's, en een pons- en verzettang besteld, |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|