Topics: 289
30 August 2013, 14:39
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 August 2013, 15:12 door Jambon.)
Laurens Zondag schreef:die laatste foto waar kijken we naar :O?
we kijken naar een "volkomen niet prioriteit en voor langere tijd op de plank" plaatje..
30 August 2013, 17:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 August 2013, 17:52 door Jambon.)
..en nu naar de nasi.. (..丹椰漿..)
(..遇見沙爹..) (..連接doperwtjes..)
Topics: 163
Mooie brede velgjes?
Op die laatste foto lijkt het best mee te vallen, maar waar bevind zich die andere foto met die los geslepen plaat?
DopdeDouwer schreef:Mooie brede velgjes?
Op die laatste foto lijkt het best mee te vallen, maar waar bevind zich die andere foto met die los geslepen plaat?
..als we dezelfde bedoelen.. da's links vooraan, ik had geen zin om al die bouten en moeren los te worstelen dus heb ik het front van de schermen geslepen.. wat je ziet is al een nieuwe rand, rechts istie nog minder, onder de coating zit wel wat verstopt.. het front zat daar ook deels aan het binnenscherm gelast..
Velgen zijn 740 staal..
Topics: 39
Ga je met Webertjes op lpg rijden? Interessant. Ga je hoge c/r zuigers monteren en een aggressievere graad nokkenas?
Arn02 schreef:Ga je met Webertjes op lpg rijden? Interessant. Ga je hoge c/r zuigers monteren en een aggressievere graad nokkenas?
..als ik er aan toe kom, en dan financieel, in principe ligt alles in de doos. De motor blijft zoals ie is totdat ie dood gaat..
Nu al redelijk "potent" door interne aanpassingen, maar ook inmiddels op leeftijd, maar zal er zeker mee uit de voeten kunnen.. Enige upgrade waar ik aan denk is B21 zuigers en een leuk nokkenpatroon van TinusTechniek, koppel onderin en redelijk doortrekken.. Mijn wilde haren ben ik al ff kwijt, af en toe een nieuwe auto pesten is zelfs met de Stromberg nog mogelijk totdat ie het benauwd krijgt.. :wink: De techniek vindt ik gewoon leuk..
Ik vond het mooiste van rondrijden met dubbele carburateurs - op m'n eerste 02tje had ik Dellorto's 40DHLA en op m'n blauwe heb ik een tijd met 45DCOE's met open kelken gereden - het geLUID. Die heerlijke diepe roffel, de aanzuigende lucht die je ziet bevriezen; prachtig. :')
ja dat ken ik, zelfs een Strombergje met K&N is al een leuk duo met mr. Simons.... Er zal ook een filter op moeten met daar in iig kleine stacks, maar of dat allemaal wil op LPG..
Jambon schreef:maar of dat allemaal wil op LPG..
Daarom vroeg ik van die c/r en nokkenas. Op zich moet lpg geen probleem zijn, zelfs minder of geen backfires bij een gasklep per cilinder zou je denken. Alleen als de motor een toerenbeest gaat worden zou het problematisch kunnen zijn i.v.m. ontbrandingstijd lpg.
1 September 2013, 18:59
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 September 2013, 19:11 door Jambon.)
nou ja.. ik heb nog 2 SU's liggen ook..
...klein brugje naar deze.. ik kreeg een "grootmoeders tip" van iemand die messing en koperen onderdelen schoon wilde hebben. ipv poetsen, schrobben, ontvetten enz.. alles een paar weken in een afsluitbaar emmertje/bakje.. ammoniak er in, elke dag een keertje schudden.. en dan met de tandenborstel onder de kraan.. dit dekseltje was bruin en aangekoekt.. nadien ben ik er met de electrische tandenborstel overheen gegaan (na 2 minuten stopt ie, iets met tandvlees of zo..), het wordt geen glimmend en gepolijst geheel maar de boel frist er goed van op..
..is nog wel wat vlekkerig maar da's eerder de gieting..
Q:"moet jij niet aan je auto werken"?
A:"ja dat moet..".