16 April 2013, 14:29
Om precies te zijn was het 147kW 
Terwijl het nu een dikke B200F is met 0.0 vermogen ... Zit wel tegenwoordig airco in

Terwijl het nu een dikke B200F is met 0.0 vermogen ... Zit wel tegenwoordig airco in
De Blauwe
|
16 April 2013, 14:29
Om precies te zijn was het 147kW
![]() Terwijl het nu een dikke B200F is met 0.0 vermogen ... Zit wel tegenwoordig airco in
16 April 2013, 18:01
Een of andere achterlijke debiel heeft lekker lopen rommelen aan die auto..
Ik was de wielkasten achter aan het behandelen aangezien door de 8,5J velgen de banden aanliepen op de rand. Ik wist al wel dat een gedeelte van de rand en wielbak er "behandeld" uitzagen, maar dat het zo erg was... ![]() Lalala, soepblik kapot knippen (serieus, zo slap het lijkt net aluminium), op maat, erin kitten, klaar. ![]() Verder gaan prikken met een schroevendraaier en de complete wielbak aan de bestuurderskant moet eruit. De hechtrand van bak naar carrosserie is door en door rot. Hier hadden ze lekker overheen geprut. Dusschhh, ik ben nog even aan het twijfelen. Of ik het zelf ga doen, of het laat doen. En of ik de andere kant ook volledig weg haal en dus de wielbakken verwijder (aka buttcheek delete). Wordt de auto ook nog eens een stuk mooier van. Ga ik het zelf doen, moet ik nog wel wat spullen aanschaffen zoals een recipro-zaag en ander plaatwerkmateriaal wat ik niet heb liggen. Ik ga eerst eens uitdokteren wat het allemaal weer gaat kosten. Ik kon er ook voor kiezen om hetzelfde op te lappen als de kunstenaar die dit allemaal mogelijk heeft gemaakt, maar daar ga ik niet aan beginnen. Of we doen het goed of niet.
16 April 2013, 18:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 April 2013, 18:13 door Dopski.)
Balen zeg. Niet teveel harken in die tectiel
![]() Ik herken de locatie op de eerste foto niet echt. Ik vind zelf de reservewielbakken wel handig. Als de randen waar je de wielbakken bevestigd nog goed zijn lijkt het me makkelijk aan te pakken. (maar vooral bij de wielrand zitten we vaak wat plekjes). Dan sloop/boor je de wielbak eruit en nieuwe klant en klare erin. Met een haakse slijper, (puntlas)boortje kom je een heel eind, recipro-zaag is niet zo gauw nodig toch? Op artaparts kon je altijd goedkoop klokkerholm plaatwerk kopen, assortiment is wel wat uitgedund de laatste tijd volgens mij. ps. mooie momentsleutel.
16 April 2013, 18:13
Ik geloof dat ik via Skandix al het goede stuk heb gevonden, voor 27 euro 37 centen. Wow...
http://www.skandix.de/a/1018366/ Deze is dan weer completer maar ik denk niet dat ik die nodig heb??: http://www.skandix.de/a/1024566/ De eerste foto is van de hoek van de wielbak, het gat wat je daar ziet zit nu dus ook binnenin de kofferbak als het ware. Het stukje rot rechts is nog een stuk wielkastrand.
16 April 2013, 18:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 April 2013, 18:38 door Dopski.)
Ah, zo rondom de spatlap ophangding dus?
Dat is vaak een week punt. Die zit er zo te zien niet bij het 27,37 deel, maar dat kan je met estra gewone plaat nog wel aan elkaar maken. Die completere heeft wel de aansluiting bij de spatlap zo te zien. edit; ow nee lijkt maar zo plaatje staat achterstevoren. ps scandix is wel een relaxte winkel, maar bijv nordicar.nl en arta-parts zijn in dit geval iets goedkoper (heb allen die complete bekeken).
16 April 2013, 18:40
Ik laat in de meivakantie mijn wielranden aan de achterkant repareren. Ik weet niet hoe lang je wilt wachten voor je die bakken laat maken maar dan zou je misschien eens kunnen kijken hoe ze het bij mij gemaakt hebben. Een 76'er hier uit de wijk hebben ze ook al een keer gerepareerd en dat zag er keurig uit.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
16 April 2013, 18:53
Ik denk dat ik deze week die Skandix-rand bestel en dan eens aan de slag ga. Voor dat geld kundet nie laten. Ik hoop wel dat het een beetje fatsoenlijk materiaal is, maar dat zien we dan wel.
16 April 2013, 19:05
En als ge dan gewoon de wielbak erafslijpt, en dan een vlakke plaat erinlast? is misschien nog makkelijker en heb je geen buttcheeks meer!
245L VAN
16 April 2013, 19:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 April 2013, 19:35 door DennisvdB.)
Ja, dat kan ook, zit ik nog over te dubben.
edit: ik denk dat ik gewoon die van Skandix bestel. De rechterkant is nog goed, en anders heb ik 2x werk. Plus in de rechterwielbak zit mijn ruitenwisservloeistof. En ik wil onderhand rijden met die bak en extra werk zit ik eigenlijk niet op te wachten haha.
16 April 2013, 21:59
Je kan ook gewoon van ducktape een spatlap maken en die in het gat hangen. Dat werkt bij mij al bijna 2 jaar :biggrin:
Past ook meteen bij de rest van de uitstraling van de auto :tongue: Grapje hè?
Volvo 142S - 1973
Felix |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|