19 March 2013, 21:48
Volvo 142S - 1973
Felix
Felix
De Blauwe
|
19 March 2013, 21:48
Volvo 142S - 1973
Felix
19 March 2013, 21:58
En anders gewoon een roostertje voor die koeler, zodat de grootste keien en debris er niet tegenaan knallen. Hoe dan ook, hou die oliedrukmeter goed in de gaten
![]()
20 March 2013, 02:28
E-fanneke en radiator zitten weer op hun plek
![]() Verder nog aan het cluster gewerkt, de 7 lampjes voor de meters moeten ook werken.. ![]() Eerst alle draden gesoldeerd, daarna de stekkers eraan geknepen. Misschien omslachtig maar het zit zo wel goed vast. Morgen eerst maar eens verder aan dit ding... ![]()
26 March 2013, 00:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 March 2013, 08:51 door DennisvdB.)
Updateje volgt later.
Edit: Ik heb geen computer tot mijn beschikking want ik ben bij de loods blijven slapen, dus de foto's komen vanavond.
26 March 2013, 12:14
Die-hard! Dat kan vast alleen betekenen dat er veel gedaan is. Ben benieuwd in ieder geval.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
26 March 2013, 13:04
DennisvdB schreef:.... want ik ben bij de loods blijven slapen... ![]() Ok ok ok, genoeg creditz voor een stickey. :hail:
27 March 2013, 02:57
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 March 2013, 03:00 door DennisvdB.)
Helaas zondag weinig kunnen doen, gisteren en vandaag iets meer.
De stoeltjes heeft Nicky gebracht, heb ze goed ingesprayed met All Purpose Cleaner en daarna goed afspoelen. Kwam redelijk wat vuil af. Staan nu weer te drogen. ![]() De pook is nu ook gemonteerd, de 2 plastic cupjes om de "bal" van de pook onderaan had ik dus wel, maar er zat teveel speling op want ik mistte een ring. Deze maar zelf gemaakt, en nu klemt ie em goed vast. Alles goed ingevet, onder alles netjes opgehangen en dan is dat ook weer klaar. ![]() ![]() Hier hangt alvast het voorste deel van de aandrijfas op de goede plek. ![]() De sensorring voor de elektrische km-teller aandrijving moet nog gemonteerd worden, en ook voor de opnemer moet nog een beugeltje gemaakt worden. Het motortje voor de aandrijving van de km-teller kabel hangt al wel op de goede plek. ![]() Ben ook alvast begonnen aan het het slangenwerk (koeling en intercooler). Kwam erachter dat enkele dingen niet meer goed uitkwamen (heb de oude set van Dirk, maar zijn intercooler zat anders gemonteerd). Dus vanmiddag last minute naar Moergestel om bij European Tuning nog wat slangen te halen (en de rest wat niet op voorraad was wordt geleverd). Moet nu even uitdokteren hoe het zit met de aan- en afvoer van de watergekoelde turbo, maar ik denk dat ik al wel een idee heb. Verder nog de rest van de slangen moet ik uitzoeken waar het precies hoort, net zoals alle vacuüm leidingen. Heb vanmiddag nog een nieuwe olie-aanvoer leiding laten maken want die ik van Dirk over heb genomen kwam tegen de dynamo aan. Heb een nieuwe laten maken met een 45 graden bocht aan de "blok-kant" en nu past het wel. Heb trouwens de oil-feed aan de voorzijde van het blok, met een 90gr. verloopje en dan weer een 45gr. bocht aan de slang zelf. Op de originele oil-feed bevestiging heb ik nu een olietemperatuursensor zitten. De remmen en hydraulische koppeling nog een keer nagekeken, alleen dan vloeistof via het ontluchtingsnippel inspuiten met een drukspuit. En verrek, nu doet de koppeling het wel (weinig pedaaldruk eigenlijk, maar de hevel aan de bak wordt volledig bediend dus dat zal wel liggen aan het feit dat het nu hydraulisch is) en ook remdruk is er. Niet overdreven veel, maar hij remt en ik denk dat die pedaaldruk nog wel beter wordt als de rembekrachtiger slang aangesloten is. Nu dat het werkt is er weer veel tijd bespaard haha. Het blok heeft al verse olie tot zich mogen nemen, als alle leidingen aangesloten zijn dan ga ik onderhand eens die sleutel omdraaien! |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|