13 March 2013, 13:27
Dennis bij de koffie 's morgens:
![[Afbeelding: 89_tony_montana_coke-1.jpg]](http://s3.amazonaws.com/rapgenius/89_tony_montana_coke-1.jpg)
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
De Blauwe
|
13 March 2013, 13:27
Dennis bij de koffie 's morgens:
![]()
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
13 March 2013, 13:31
DennisvdB schreef:Is wel verschillend, maar dat komt omdat ik alle tellers behalve de km-teller uit elkaar heb gehaald en de glaasjes heb behandeld. Ja ik ook, maar ik wist niet meer wat binnen/buiten toerenteller/snelheidmeter was. Snap dan niet waarom de ene wel ontspiegeld/mat is en de andere niet. Ik neem aan dat die AFR meter in die gaugepod komt op dat spieker roostertje? Welke komen daar nog meer bij? turbodruk waarschijnlijk en ... ? Verder weer puik werk! HelemaalHartstikkeMooi
Volvo 142S - 1973
Felix
13 March 2013, 13:36
Yellow240 schreef:Dennis bij de koffie 's morgens: met deze weersomstandigheden: ![]()
Volvo 142S - 1973
Felix
13 March 2013, 17:00
Tjee.... Was een mooi werk zeg! projectje om trots op te wezen!
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
13 March 2013, 20:40
frox schreef:Ja ik ook, maar ik wist niet meer wat binnen/buiten toerenteller/snelheidmeter was. Snap dan niet waarom de ene wel ontspiegeld/mat is en de andere niet. Turbodruk inderdaad, maar die maakt ie nog even overnieuw want ik had de verkeerde... Boven zoals ie in de meter zat, onder van Dave: ![]() Was me niet opgevallen tijdens het bestellen. Hij maakt hem nu zoals het origineel alleen dan weer in R-sporterij. Verder komt er nog een olietemperatuurmeter in, welke ik origineel van VDO in R-sport stijl heb, alleen zonder Volvo logo. Daar heb ik ook (van dezelfde reeks) een 55mm 5 bar oliedrukmeter van en een grote toerenteller, maar die ga ik niet gebruiken.
13 March 2013, 20:41
Stevves schreef:Tjee.... Was een mooi werk zeg! projectje om trots op te wezen! Bedankt!
14 March 2013, 00:44
goed hoor die meters, ik vindt het wel lastig om het randje heel van de meter af te krijgen en dan moet het ook nog netjes terug.. Die gele meters zijn niet specifiek R-Sport trouwens, want dezelfde had de 140 al maar dan onder Competition Service, en de gele letters waren ook in gebruik bij de Volvo/VDO Pilot serie.. maar des al wel te plus, de enige juiste manier om alles "origineel" te maken..
14 March 2013, 02:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 March 2013, 02:52 door DennisvdB.)
Jambon schreef:goed hoor die meters, ik vindt het wel lastig om het randje heel van de meter af te krijgen en dan moet het ook nog netjes terug.. Die gele meters zijn niet specifiek R-Sport trouwens, want dezelfde had de 140 al maar dan onder Competition Service, en de gele letters waren ook in gebruik bij de Volvo/VDO Pilot serie.. maar des al wel te plus, de enige juiste manier om alles "origineel" te maken.. Nee, daarom had ik het ook over een R-sport "stijl", meters zijn bijna hetzelfde alleen dan zonder "Volvo" erop. Zo, de 3" uitlaat hangt eronder. Het was even hengsten, in m'n eentje met dat rioolbuizenwerk (vooral over de achteras was heel fijn... Not), maar het zit nu als gegoten. ![]()
14 March 2013, 07:31
Dennis,
Dat zie er gelikt uit allemaal. Heb je toevallig zo de diameters in het hoofd van die dubbele stabis die voor en achter zijn gebruikt? Is de uitlaat selfmade of standaard set van een leverancier. Heb je een plaatje van achteren (vd Uitlaat!?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
14 March 2013, 08:24
Weer netjes hoor. Heb jij ook die aardappelschieter van JT Superflow?
Die turbumeter kan je toch wel gebruiken, als je ervoor zorgt dat de wijzeg gewoon op 0 staat en schuin inbouwt (en de schaal klopt) zou dat gewoon moeten werken. In de 740 heeft hij ook die schuine stand. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|