7 February 2013, 09:40
de bobine heb ik uitgemeten, de secundaire winding heeft tussen de 6500 & 8500 Ohm. op de primaire winding meet ik geen (bijna) weerstand. tussen de 0,001 - 0,000
Startprobleem Volvo 940
|
7 February 2013, 09:40
de bobine heb ik uitgemeten, de secundaire winding heeft tussen de 6500 & 8500 Ohm. op de primaire winding meet ik geen (bijna) weerstand. tussen de 0,001 - 0,000
7 February 2013, 11:09
Nul is toch een soort kortsluiting in de primaire winding, probeer eens een werkende 740-940 bobine te lenen ergens.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
15 February 2013, 11:56
ik heb een nieuwe bobine geïnstaleerd, en nu heb ik ontsteking. maar nog steeds wil hij niet lopen. :confused:
(ook heb ik gemerkt dat de bobine rechtstreeks op de batterij ook niet werkt, ze moet tussen de vonkversterker enz. aangesloten zijn. en de brandstofpomp moet ook werken. en dan vonken de bougie's, anders werkt de onsteking niet.)
15 February 2013, 12:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 February 2013, 12:10 door Marc1970.)
Wat eigenaardig. De ontsteking is de baas, die gaat eerst vonken en als er een vonk is, gaat het brandstofrelais 'aan' en dan pas de pompen. Geen vonk, geen benzine, alles voor de veiligheid.
Dus je hebt blauwe vonken en ruikt benzine uit de uitlaat en verder niks geen plofje? Dan ontbreekt of compressie (klepspeling, D riem), of de ontstekingsvolgorde is niet juist.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
28 February 2013, 16:30
Compressie ok,
klepspeling was ook ok. DIstr. Riem stond op punt en was ook ok. Ontstekingsvolgorde was ook ok. ik heb onderhand het probleem gevonden. het was de Engine control module (de boordcomputer zeg maar) heb een ecm uit een andere volvo kunnen lenen, en hij draaide van de eerste keer, dus nu op zoek naar een nieuwe of goede gebruikte ECM |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|