Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
keter schreef:Inderdaad ooit eens gespot, toen nog met 16" Auriga's.
Wist niet dat dat dezelfde auto was. Dan had ik je destijds gespot.
Ow en dit is een leuk topic voor inspiratie...
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=260919
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
DopdeDouwer schreef:Wist niet dat dat dezelfde auto was. Dan had ik je destijds gespot. 
Ow en dit is een leuk topic voor inspiratie... 
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=260919
vlgns mij binnenkort handje schudden..
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Geen B18, een B20A op gas. Je hebt gelijk, hij zou de 140 wel halen (eventueel bergaf met meewind ter hoogte van Arnhem ongeveer etc) maar het doet pijn aan mijn oren om de motor eindeloos toeren te laten maken om die 7 liter ATF schijnbaar zonder enig effect rond te pompen. Ik heb er nog niet harder dan 120 mee gereden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
keter schreef:Weet iemand trouwens of het mogelijk is een bak met korte pook (denk voornamelijk aan M47) in te bouwen in een tunnel voor lange pook, zonder te moeten slijpen/lassen? Dat maakt de mogelijkheden een stuk groter.
ben bang van niet, die tunnel is smaller, de korte pook tunnels gaan net.. maar voor de goede orde, zo'n dramatische operatie is het nu ook weer niet, ziet er wel zo uit. Vloerbedekking om maar wat te noemen is ook net anders..
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Een M41 is leuk, maar ik denk dat zelfs een simpele M40 al een hele verbetering zou zijn boven de BW35.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.448
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
of een koppelingshuis van B20 naar M45/46/47 scoren en een goedkopere bak zoeken van de latere versies.
Van zo'n koppelingshuis heb ik er nog 2 over.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
De ombouw naar M41 is in volle gang (deels te zien in het 145-onderdelen-verkoop-topic).
De B20 hangt inmiddels weer op zijn plek met de M41 eraan vast geknoopt. Als het niet meer regent kunnen alle andere zaken aangesloten worden (genoeg te doen nog...).
Had al een nieuwe rubber achterste krukaskeerring klaar liggen, maar die in het blok was nog helemaal netjes droog. Meevaller dus, en lekker laten zitten.
Was het trouwens bekend dat een BW35 precies even lang is als een M41? En de aandrijfas van een automaat dus bruikbaar is achter een M41?
Heb er dus nog een liggen (net als de complete BW35 trouwens), mocht iemand interesse hebben.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
mooi plaatje zo..! die luxaflex heb ik ook nog liggen, maar ja, met zo'n ladder achterop niet meer nodig.. dus je rijdt het traject Delft-Veldhoven redelijk vlak..!