Berichten: 671
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
Stalen remslangen raad ik af voor dagelijks gebruik, ook hier zit gewoon rubber in en je kan niet zien in welke staat dit rubber verkeerd.
Stalen remslangen zijn eigenlijk gewoon voor rally tegen steenslag oid.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
25 July 2012, 00:28
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 July 2012, 00:37 door DennisvdB.)
De stalen remleidingen van Goodridge zijn van binnen van teflon, is wel iets anders dan rubber. En wat is voor mij dagelijks gebruik? Woon-werkverkeer heb ik max 10km in de week, de rest is alleen voor plezier.
Gaat er mij meer over, of de huidige leidingen vervangen moeten worden, en of dan de meerprijs voor stalen leidingen tov rubberen gerechtvaardigd is omdat je er iets van merkt qua pedaaldruk. Daarom zoek ik graag ervaringen van mensen die zulke leidingen op hun auto hebben, en daadwerkelijk verschil voelen.
edit: Je gaat er trouwens niet harder van remmen. De pedaaldruk wordt alleen beter. Wet van Pascal. Op mijn motor merkte ik goed het verschil op het circuit. Maar is dat ook zo bij de Volvo's? Vandaar mijn vraag.
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
DennisvdB schreef:De stalen remleidingen van Goodridge zijn van binnen van teflon, is wel iets anders dan rubber. En wat is voor mij dagelijks gebruik? Woon-werkverkeer heb ik max 10km in de week, de rest is alleen voor plezier.
Gaat er mij meer over, of de huidige leidingen vervangen moeten worden, en of dan de meerprijs voor stalen leidingen tov rubberen gerechtvaardigd is omdat je er iets van merkt qua pedaaldruk. Daarom zoek ik graag ervaringen van mensen die zulke leidingen op hun auto hebben, en daadwerkelijk verschil voelen.
edit: Je gaat er trouwens niet harder van remmen. De pedaaldruk wordt alleen beter. Wet van Pascal. Op mijn motor merkte ik goed het verschil op het circuit. Maar is dat ook zo bij de Volvo's? Vandaar mijn vraag.
Ik denk dat je dan beter op zijn tijd de vloeistof kunt verversen. Rondje ring leverde bij mij nog elke keer na ongeveer 15 kilometer een zacht pedaal op. JW had volgens mij nergens last van met zijn
ATE blue racing.
Berichten: 3.256
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat: Maar dan is er nog de keuze tussen nieuw rubber, of staal.
Mooi gekleurd staal doen bij de volvo-sponsort. niet eens zo heel veel duurder als rubber. Staat leuk.
Its van â¬110 voor een setje rondom voor â¬6 ook nog in een leuke kleur.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Dirk, ATE blue racing was ik al van plan, maar european tuning is tot 6 augustus met vakantie haha.
Berichten: 478
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2008
DennisvdB schreef:maar european tuning is tot 6 augustus met vakantie haha.
... en ik vind ze daar niet echt goedkoop. Rondshoppen op ebay.de of ebay.co.uk kan nog wat tientjes schelen misschien.
760 | Groen | Snel
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
25 July 2012, 10:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 July 2012, 10:13 door Jambon.)
zonder een DOT discussie te willen veroorzaken.. DOT 5..?
zoiets voor weinig..
..en ja, voornamelijk pedaaldruk/niet uitzetten leiding het verschil al pas echt merkbaar zijn als je in "een" auto stapt zonder de voorziening.. uiteindelijk wen je er aan.. maar als het kan.. ik wil ook zeker voor die dingen, en laten die nou nog steeds niet gemaakt worden..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Heb de slangen van rvs. Maar die zaten er al onder toen ik de auto kocht. Maar de auto remt best aardig, pedaal is nog niet knijterhard vind ik.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Jambon, er zit ook nog verschil tussen 5.1 en gewone Dot 5. Dot 5 kan alleen in speciale toepassingen, is een andere hydrogropische samenstelling dan 5.1
Berichten: 643
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2008
Jambon schreef:zonder een DOT discussie te willen veroorzaken.. DOT 5..? zoiets voor weinig..
..en ja, voornamelijk pedaaldruk/niet uitzetten leiding het verschil al pas echt merkbaar zijn als je in "een" auto stapt zonder de voorziening.. uiteindelijk wen je er aan.. maar als het kan.. ik wil ook zeker voor die dingen, en laten die nou nog steeds niet gemaakt worden..
Dat zal jij en wij allen die in een 200 rijden echt niet merken! het zijn tenslotte geen race auto's