Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
22 June 2012, 19:27
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 June 2012, 19:30 door DennisvdB.)
skidje schreef:Moet je aan die stalen waterleiding niet een t-stuk hebben voor de aansluiting naar een koeling voor het filter (zoals turbo's van begin 90 hebben) of wellicht zelfs naar de turbo zelf?
Nee, want ik wil geen waterkoeling van de olie. Heb een aparte oliekoelersetup, daarom moet ik deze buis van een NA hebben.
Voor de turbo zelf heb ik in een andere leiding al een T-stuk.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Jambon schreef:wat was je zo ongeveer kwijt aan ontroesten en verzinken..?
Ontroesten en verzinken in kleur kostte per 60 kilo 50 euro, dus per hangwerk en per trommelwerk. 2x50 dus. Alles moet wel ZONDER lak zijn, anders beginnen ze er niet aan. De gestraalde delen komen er anders uit te zien dan de "kale" delen, wel een mooi effect.
Ik heb het in Veldhoven laten doen, bij Dameco Plating.
Berichten: 565
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
DennisvdB schreef:Ontroesten en verzinken in kleur kostte per 60 kilo 50 euro, dus per hangwerk en per trommelwerk. 2x50 dus. Alles moet wel ZONDER lak zijn, anders beginnen ze er niet aan. De gestraalde delen komen er anders uit te zien dan de "kale" delen, wel een mooi effect.
Ik heb het in Veldhoven laten doen, bij Dameco Plating.
Werken ze ook voor particulieren of heb je het via een bedrijf gedaan? zitten soort van naast Marans toch?
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Nee, ik heb het gewoon particulier gedaan. Geloof het idd dichtbij Marans, zeg maar de straat tegenover de Motoport.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
goed om de prijs te weten, heb zelf ook wel eens onderdelen die ik weer mooi wil krijgen of dingen die ik gemaakt heb die ik ook wel gecoat wil hebben.
bij mijn vorige stageplek lieten ze ook veel zaken coaten bij Galvano in Waalre, was ook altijd goed. Wat het kostte weet ik niet, viel ook mee.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 534
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2007
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
DennisvdB schreef:Motorbok komt van http://www.datona.nl af, zeer solide, ben er erg tevreden over.
Thanks. Besteld. Lage verzendkosten voor 27kg! 3euro
Groeten, Boele
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Gisteren en vandaag weer wat geklust. Van de M90 beide keerringen vervangen, en in de lak (kon het niet laten). Ook de ruitenwissermotor is gerestaureerd haha. Vandaag nog even de stuurinrichting en draagarmen verwijdert. Helaas geen foto's want de accu was op.
Heeft er iemand ervaring met doorgelaste draagarmen (voor en achter)? Merk je het verschil (lijkt me miniem, maar alle beetjes helpen)?
Berichten: 11.645
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
volgens mij deed Vv dat zelf ook in de competitieauto's.. voor m'n 140 heb ik ook dergelijke officiële aanpassingen gezien..
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
tsja, denk wel dat het helpt om de levensduur er van te verhogen. Laatst was er iemand met een 1+ miljoen km 240 waarvan een draagarm afbrak. Of je veel merkt van de verhoogde stijfheid weet ik niet, lijkt me vooral bij remmen merkbaar. Is wel opletten met botsen tegen stoepranden etc (dorifto accidents), waar eerst de draagarm buigt krijgt dan de plek waar de draagarm aan de auto zit een hardere klap. En die plek is minder makkelijk te herstellen dan ff een nieuwe draagarm van de sloop halen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni