Zo, lange tijd geen update. Bezig geweest met de koppeling vervangen van de 911 samen met wat kleine werkzaamheden (leuk werkje).
Ben nu bezig met het maken van de dubbele sway-setup achter, moet maandag nog even 2 boren halen, maat 11 en 11,5. Dan kan ik daar weer mee verder.
Verder nog aan het brainstormen geweest voor het aandrijven van de kilometerteller van het R-Sport cluster. Dat apparaatje van Huke Basart (195 euro ex. BTW) vind ik echt teveel geld.
Ik zie wel elektronische VDO tellers, maar de "km/u" versies zijn zo overdreven duur in vergelijking met de "mph" versies ($230 tov $130). Nu zag ik op Ebay een goedkope MPH teller, en nu wacht ik tot het einde van de advertentie en hoop op een goed en winnend bod.
Punt is wel dat ik alle meters die ik heb (dus de VDO kilometerteller, maar ook de turbodruk, AFR-meter en het rechthoekige klokje in het midden van de dash) in de stijl van het R-Sport cluster wil hebben (dus zwarte achtergrond met gele letters en een witte wijzer). Nu weet ik dat
http://www.davebarton.com hele mooie reproducties hiervan maakt, welke passen in de VDO tellers. Enkel die van de AFR meter zal op maat gemaakt moeten worden, maar ik denk dat we daar wel uit komen. Heb namelijk nog een 4-tal bijzondere stickers die hij graag zou willen reproduceren voor zijn verkoop, dus dat maakt een mooi handelspunt voor ons beiden.
Het mooie aan de VDO kilometerteller is dat je hem zelf kan kalibreren zonder signaal van de versnellingsbak of achteras. Kwestie van op een knopje drukken, een kilometer rijden en knopje weer indrukken. De mph-schaal zal Dave aan moeten passen naar km's, maar dat zal geen probleem zijn.