Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Blauwe
DennisvdB schreef:Heuuuuj, pagina 100

Computers zijn gechipped, nu ga ik me wagen aan het solderen van de Buchka-mod in de ontstekingscomputer. En als er iets is waar ik een hekel aan heb dan is het wel electra..
Ik heb een hekel aan vrouwen met snorren.
Antwoord
Drk schreef:Ik heb een hekel aan vrouwen met snorren.

Die kan je ook beter niet solderen.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
De Wasted Spark module is gemonteerd.

Hier een foto van mijn goldbox zonder WS:

[Afbeelding: 20120903222039.jpg]

Heb geen foto van het resultaat want de batterij was leeg, dus maar ergens een foto geleend hoe het er dan uit ziet:

[Afbeelding: 148988_404068476290337_100000615636342_1...0111_n.jpg]
Antwoord
Het blok is bijna inbouwklaar, nog wat kleine dingetjes.

Ben nu bezig met de stuurbekrachtigingspomp te monteren, alleen het wil niet vlotten. Is geloof ik van een nieuw type ('91?).

[Afbeelding: 20120906232936.jpg]

Dit is de steun voor op het blok (als het goed isTongue)

[Afbeelding: 20120906232906.jpg]

Maar ik kan er niet over uit hoe ie gemonteerd wordt.
Heb nog wel wat beugels liggen maar of die voor deze bevestiging zijn?

[Afbeelding: 20120906233047.jpg]

Iemand een idee? Of als iemand een beugel herkend mag ie het ook zeggen.

Verder, heeft er iemand nog een bevestiging voor de dynamo voor een B230? Die van mijn B19 afkomt past niet helaas...

[Afbeelding: 20120907001830.jpg]
Antwoord
Citaat:Heb nog wel wat beugels liggen maar of die voor deze bevestiging zijn?
Iemand een idee? Of als iemand een beugel herkend mag ie het ook zeggen.

Toevallig net bezig om zo'n zelfde type pomp op te knappen om op mijn B19 te zetten.
Gister een paar foto's genomen van hoe welke beugels waar zitten alvorens ze los te halen.
Btw, de middelste twee onderaan heb je nodig, misschien nog wel meer, maar dat durf ik niet te zeggen.

De beugel staat hier los voor de pomp, maar wel op de plek waar hij hoort; bouten door de middelste twee gaten
(beugel kwart slag naar rechts denken)

[Afbeelding: IMG_3769.jpg]

[Afbeelding: IMG_3767.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Zo'n dynamo steuntje heb ik nog wel liggen en die stuurpomp als je daar niet uitkomt, maak ik even een fototje.
Antwoord
Als je dat zou willen doen, je bent een dushi.
Antwoord
Zo, lange tijd geen update. Bezig geweest met de koppeling vervangen van de 911 samen met wat kleine werkzaamheden (leuk werkje).
Ben nu bezig met het maken van de dubbele sway-setup achter, moet maandag nog even 2 boren halen, maat 11 en 11,5. Dan kan ik daar weer mee verder.

Verder nog aan het brainstormen geweest voor het aandrijven van de kilometerteller van het R-Sport cluster. Dat apparaatje van Huke Basart (195 euro ex. BTW) vind ik echt teveel geld.
Ik zie wel elektronische VDO tellers, maar de "km/u" versies zijn zo overdreven duur in vergelijking met de "mph" versies ($230 tov $130). Nu zag ik op Ebay een goedkope MPH teller, en nu wacht ik tot het einde van de advertentie en hoop op een goed en winnend bod.

Punt is wel dat ik alle meters die ik heb (dus de VDO kilometerteller, maar ook de turbodruk, AFR-meter en het rechthoekige klokje in het midden van de dash) in de stijl van het R-Sport cluster wil hebben (dus zwarte achtergrond met gele letters en een witte wijzer). Nu weet ik dat http://www.davebarton.com hele mooie reproducties hiervan maakt, welke passen in de VDO tellers. Enkel die van de AFR meter zal op maat gemaakt moeten worden, maar ik denk dat we daar wel uit komen. Heb namelijk nog een 4-tal bijzondere stickers die hij graag zou willen reproduceren voor zijn verkoop, dus dat maakt een mooi handelspunt voor ons beiden.

Het mooie aan de VDO kilometerteller is dat je hem zelf kan kalibreren zonder signaal van de versnellingsbak of achteras. Kwestie van op een knopje drukken, een kilometer rijden en knopje weer indrukken. De mph-schaal zal Dave aan moeten passen naar km's, maar dat zal geen probleem zijn.
Antwoord
Jeuj, meer dan 1000 reacties!

Sway-setup achter is klaar. Plaatjes welke ik eerst had waren te klein, dus had ik bij de buurman grotere gehaald. Paar gaten erin boren, beetje netjes afwerken en klaar.

[Afbeelding: 20121002224403.jpg]

[Afbeelding: 20121002224416.jpg]

[Afbeelding: 20121002224449.jpg]

Tank is er nu ook onderuit, dan kan alles lekker in de bitumen. Pot is op, dus maandag een nieuwe halen.
Antwoord
DennisvdB schreef:[Afbeelding: 20121002224403.jpg]



Op die pallet.....slagroomtaarten of pizza's?
Groeten van Frans
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 99.515 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De blauwe 242; van 1x onderliggend naar 2x bovenliggend Arn02 23 20.855 6 January 2017, 10:33
Laatste bericht: Dopski
  Blauwe 245 Turbo '84. hooge048 51 43.453 18 August 2016, 15:45
Laatste bericht: jehannes
  Blauwe 245 uit 1978 hugo 41 31.841 23 July 2016, 17:30
Laatste bericht: BartJu
  Weer eentje erbij: de blauwe automaat Arn02 106 79.430 19 August 2015, 23:27
Laatste bericht: Arn02
  Twee nieuwe aanwinsten: een grijze 740 GL station en een blauwe 242 L Arn02 16 14.357 13 October 2014, 09:09
Laatste bericht: Yellow240
  Blauwe ruis.. Jambon 371 221.763 14 July 2014, 23:48
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  De Bolide - Blauwe 142 keter 45 32.747 10 October 2013, 09:34
Laatste bericht: keter
  De blauwe Amazon uit 1970. Rubicon 48 28.887 31 May 2013, 12:52
Laatste bericht: Rubicon
  Grote blauwe tractor Rob 5 4.538 8 April 2013, 22:24
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)