3 March 2012, 11:46
Best een duur geintje nog zo'n M90 ombouw.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
De Blauwe
|
3 March 2012, 11:46
Best een duur geintje nog zo'n M90 ombouw.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
3 March 2012, 14:14
Als je de koppeling er bij gaat ombouwen word het wel duur ja
![]()
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
3 March 2012, 16:43
Bij een project als deze moet je het gewoon "even" goed doen. Kost in aanvang een paar meer centen maar kan je op termijn een hoop besparen.
3 March 2012, 19:42
Johann schreef:Bij een project als deze moet je het gewoon "even" goed doen. Kost in aanvang een paar meer centen maar kan je op termijn een hoop besparen. ja inderdaad, daar komt bij dat 340 euro niet eens zo gek veel is voor een nieuw vliegwiel. alles opgeteld kost het genoeg, ik was met de diesel koppeling voor een stuk minder klaar maar kom wel weer eerder aan de beurt om de koppeling te upgraden..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
3 March 2012, 20:54
Johann schreef:Bij een project als deze moet je het gewoon "even" goed doen. Kost in aanvang een paar meer centen maar kan je op termijn een hoop besparen. Ben ik met je eens. Ik heb het vliegwiel dan ook aangeschaft met het oog op "de toekomst". Vermogen, hoeveel het ook is, gaat op den duur wennen, en dan kan men wel eens meer verlangen. De overstap naar 16V of een grotere turbo (wat misschien op korte duur al is) is 1 ding, maar de rest moet hier ook op afgestemd zijn. Zoals Jan Willem al zegt, de diesel koppeling is goed tot een bepaald vermogen, waar ik hoogstwaarschijnlijk/hopelijk net op of over de grens zit. Dan is een investering zoals het TTV vliegwiel en de 850R koppeling beter nu te doen, als je toch alles moet aanschaffen. Heb van Cojones een rechte flens van een 15G overgenomen, vooral omdat deze een iets grotere outlet en wastegate klep heeft dan een conische flens. Moet ik wel de downpipe aanpassen, maar ik heb daar misschien wel iemand voor die dat kan fixen. Is misschien een V-band een goede optie?
Ben het afgelopen weekend bezig geweest met APK reparatie punten voor de Kever.
- fuseekogelhoes vervangen (heb maar meteen een gereviseerde draagarm met nieuwe kogel gehaald haha, kogel zelf had naar mijn mening iets teveel speling) - stadslicht (beetje soldeerwerk, maakte slecht contact) - speling op de draagarm (nieuwe PU bus erin en klaar) - kenteken was niet goed zichtbaar (eraf gehaald, met een rubberen hamer recht getimmerd ![]() - de reflector was niet meer jofel in de koplamp, maar dat werd door de spreekwoordelijke vingers gezien. Vandaag goedgekeurd, dus hij kan er gelukkig weer 2 jaar tegenaan! Tussen de bedrijven door ook nog wat aan de Volvo gedaan. Ben weer met de schuurborstel in de weer geweest, de motorruimte is nu roestvrij, kan er nu een plaatje in lassen (onder de accu), en een heel klein beetje Brunox hier en daar voor de zekerheid. Ook de plaat waar de "vanger" van de motorklep gemonteerd zit bewerkt met de schuurborstel. Deze heb ik alvast in de primer gezet. ![]() ![]() Op sommige plaatsen zie je een beetje "diepteverschil", door het kale metaal en de iets dikkere verflaag. Valt eigenlijk pas echt op als je er op let, en van dichtbij. Misschien dat ik het nog even behandel met een filler/spuitplamuur, maar dat bekijk ik nog even. Verder een 15G behuizing met rechte flens aangeschaft van Cojones. Is net wat beter dan een conische. Michael, nogmaals bedankt! ![]()
6 March 2012, 21:06
:-)
6 March 2012, 21:16
Wastegateheveltje is wel krom, maardamoenieuitmaken! Haha
6 March 2012, 21:29
Toch niet genoeg kranten er in gedaan dus.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|