10 February 2012, 22:05
Rubber ring en oog in mijn blok? Niet gezien. Ik wil eigenlijk gewoon draad tappen in dat gat.
En het is geloof ik een Taiwanees
En het is geloof ik een Taiwanees

De Blauwe
|
10 February 2012, 22:05
Rubber ring en oog in mijn blok? Niet gezien. Ik wil eigenlijk gewoon draad tappen in dat gat.
En het is geloof ik een Taiwanees ![]()
10 February 2012, 22:14
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 February 2012, 22:16 door Dopski.)
Dat is wel het mooist ja, draad tappen, zeker als je 'm aan een bok hebt hangen.
- Rubber ring - Oog: op je blok vlakbij het gat, thv de carterpakking.
10 February 2012, 22:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 February 2012, 22:32 door DennisvdB.)
Ah zo, I see. Ik zal wel eens kijken hoe ik het ga doen, heb mijn 90+ nog niet terug dus ik kan nog niet gaan passen. Misschien dat ik gewoon de rubber ring gebruik en daar de fitting in draai. Heb nog speciale Loctite staan voor gasafdichtingen, werkt ideaal. Beetje rondom het rubber en op de draad van de fitting moet eigenlijk genoeg zijn om hem lekvrij te krijgen, komt toch niet veel druk op te staan. Maar tappen is wel iets netter
![]()
14 February 2012, 01:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 February 2012, 01:36 door DennisvdB.)
Zaterdag via Dirk via Pieter-Bas via zijn buurman (jaja) een verstelbare panhardstang bemachtigd. Dank allen. Ook heb ik vnv weer mijn 90+ opgehaald welke nu gepoort is.
![]() Tevens vandaag een Logitech speakersetje gehaald bij de Mediamarkt voor 30 euro, verbazingwekkend wat een bak geluid er uit zo'n klein setje komt. Was de radio wel zat, nu kan ik gelukkig naar mijn eigen muziek luisteren. ![]() Vnv maar weer eens verder gegaan aan de Blauwe. Eerst de rembekrachtiger verwijderd (wat een rotwerkje zeg). Daarna alvast begonnen aan het kaalmaken van de (vlieg)roestplekken in de engine bay. ![]() Ik ga morgen eerst de motorruimte eens wassen, zodat ik goed kan zien waar de oppervlakkige roest verborgen zit. Zo op het oog is het nihil gelukkig. Verder eens gekeken hoe de nieuwe retourleiding uitkwam, maar hij is te kort. De andere die aangeboden werd was veel te lang, dus ik los het wel op met een 45gr. bochtje en een adapter. Komt helemaal goed. Verder; ik ben dus op zoek naar een hydraulische koppelingscilinder van een 7/9 serie. Nu heb ik via Marktplaats wel een aanbod gekregen van iemand die hem voor 50 ex verzenden aan me wou verkopen. Maar via Turbobricks kwam ik op een (misschien) betere oplossing. (betreffende topic alhier: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=149175) ![]() Wilwood hydraulische koppelingscilinder met geïntegreerd reservoir. Kost via Ebay shipped 55 euro, en dan heb ik een nieuwe. Moet dan wel iets verzinnen met het bevestigingsoog voor de hevel, maar de 3/4" versie past gewoon. Lijkt me een betere oplossing dan een gebruikte originele, wat vinden jullie ervan?
14 February 2012, 10:08
50 euro!!? bij scandix.de in de aanbieding voor 39.......... marktplaats de gekste. ik heb nieuwe onderdelen voor 40-50 er op staan en al bijna niemand wil ze hebben haha.
http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/...g/1026314/ wel even nummers controleren of het niet een of andere obscure versie is maar die ziet er bruikbaar uit zo op het eerste oog.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
14 February 2012, 10:22
Jan-Willem, bedankt! Ik ga eens in beraad of ik voor de Wilwood of de Skandix ga. Qua kwaliteit zal het niet loslopen, maar vooral de aansluiting voor de hevel op de Skandix is een plus natuurlijk.
14 February 2012, 11:47
DennisvdB schreef:Verder eens gekeken hoe de nieuwe retourleiding uitkwam, maar hij is te kort. De andere die aangeboden werd was veel te lang, dus ik los het wel op met een 45gr. bochtje en een adapter. Komt helemaal goed.een wat vreemde vraag; hoe lang en dik is de jouwe? :redface: De mijne was te lang namelijk (veel te), misschien ruilen?
14 February 2012, 14:32
10 an, 31 cm van eind koppeling tot.koppeling. Maar ik hou deze want die van jou heeft geloof ik weer een andere aansluiting. Ik zal vnv wel even kijken.
14 February 2012, 15:08
Ze lijken hetzelfde, behalve dan de lengte, ook 10AN.
Ik heb gisteren toch de originele pijp weer gepakt en pasgemaakt. De flexibele wil ik als backup gebruiken. ps die speakertjes hadden we ook mee op wintersport, komt inderdaad een beste bak herrie uit. (gelukkig was het huisje vrijstaand).
14 February 2012, 18:39
DennisvdB schreef:Zaterdag via Dirk via Pieter-Bas via zijn buurman (jaja) een verstelbare panhardstang bemachtigd. Dank allen. Ook heb ik vnv weer mijn 90+ opgehaald welke nu gepoort is. Propps voor die buurman van mij! Hij doet die shit like a Baaawss
245L VAN
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|