Berichten: 3
Topics: 2
Lid sinds: Jan 2012
23 January 2012, 22:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 January 2012, 22:27 door van Hal.)
Wie kan mij vertellen of de kick down kabel kan veroorzaken dat de automaat slipt. Bij het veel gas geven reageert de bak niet adequaat. Ik heb een specialist in de auto laten rijden en zijn conclusie was dat de bak aan een revisie toe zou zijn. Voordat ik hiertoe overga wil ik andre oorzaken uitsluiten.
Verder heb ik de vraag m.b.t. het starten:
Bij een koude motor starten op benzine of kan dit ook op gas ??
Berichten: 565
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
De kickdownkabel kan hier niet de oorzaak van zijn, je kunt dit eenvoudig testen door deze los te koppelen van de gasstang.
Berichten: 217
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2007
alleen in bochten na rotondes etc of ook als je rechtuit doortrapt ?
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
23 January 2012, 23:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 January 2012, 23:52 door Marc1970.)
ALs specialist X zegt reviseren en je twijfelt daaraan kan je altijd nog naar specialist Y lijkt me. De BW35 zit ook veel onder Rovers, andere Engelse auto's en de Citroen DS.
Zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Borg-Warner...ansmission
Bestudeer de fout analyse in het Volvo handboek
http://www.volvoamazonpictures.se/docume...als_en.php, rij mee met de test en test de tester (de test is een keurig stappenplan).
En mijn winter 144 en de 240 starten ook onder nul op LPG. De zomer 144 heeft toevallig een BW35, voordat die 's winters warmgedraaid is ben ik meestal weer op de bestemming aangekomen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969