8 January 2012, 15:54
DennisvdB schreef:Geloof dat op het vliegwiel al dat patroon zit. 60-2 klopt dat?
ja idd, met de wasted spark via de Buchka of Blabla (Nederlandse) methode voeg je alleen maar wat elektronica toe. alle benodigde sensoren zitten al op het blok bij LH-jetronic 2.4. Printje in het ezk kastje er bij, 2 draden naar de nieuwe powerstage en nog een paar voor de voeding/massa van de bobine. Zo zit het nu al een tijdje (sinds mei 2011) in mn 240 en het werkt echt super goed. Geen upgrade waar je met standaard motor veel van merkt (betere vonk is nooit slecht maar niet zeer merkbaar) maar als je turbodruk er bij gaat gooien ga je het sterker merken.
De stroomverdeler zit er bij gewoon nog op, originele powerstage ook voor de aansturing van de toerenteller. indien er een probleem is is het in 15 minuten terug naar standaard (even afkloppen!).
Wil je coil on plug (penbobine die bij een 16V in de kop gemonteerd zit) en die dan ook nog eens sequentieel aanturen dan moet je wel een sensor er bij zetten.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni