4 January 2012, 17:02
nick740 schreef:dit kan ik niet helemaal volgen? aan de overbrenging verander je niets. als je overschakelt bij hogere toerentallen zit je dus hoger in toeren in de volgende versnelling. Wat niet veel zin heeft bij turbo motoren omdat je aan een toeren limit zit van de turbo. Wat betreft het langer worden van de overbrengingen zou ik dat wel graag even uitgelegd willen hebben.
Je versnelling loopt toch door? De overbrengingen worden daarom "langer".
Voorbeeld,
M90 L1, L2, H1 en H2 3de en 4de versnelling zijn 't zelfde dus laten we daar even van uit gaan.
Bij een eindreductie van? Lees verschillende versies 3.31, 3.73 en bij de oudere 4 bakken 4.11?
225/45-17 band
M90 versnelling 3 bij 7000 toeren,
3.31 = 183 km/h
3.73 = 163 km/h
4.11 = 148 km/h
M90 versnelling 4 bij 7000 toeren,
3.31 = 253 km/h
3.73 = 224 km/h
4.11 = 204 km/h
M90 versnelling 3 bij 8000 toeren,
3.31 = 209 km/h
3.73 = 186 km/h
4.11 = 169 km/h
M90 versnelling 4 bij 8000 toeren,
3.31 = 289 km/h
3.73 = 257 km/h
4.11 = 233 km/h
Mooiste is de korte overbrenging.
Een top van in het slechtste geval 413 bij 8000 lijkt me een beetje overdreven...
Ik heb het dan niet over wat het blok en de turbo kunnen doen maar had al aangeven dat gezien de inhoud van de kast op geplaatste foto's 7000 toeren waarschijnlijk max gangbaar is.