Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Blauwe
Ik weet dat ze er zijn, maar aangezien die meer dan 100 euro zijn, is dit een makkelijkere oplossing (als het werkt/nodig is) omdat ik de poelie al heb liggen.
Antwoord
In dat geval geef ik je groot gelijk. Voor de dynamo zou je op de sloop eens rond kunnen kijken. Ti's allemaal Bosch/Nippondenso/enz. asdiameters zullen niet veel uit elkaar lopen denk ik.
Antwoord
En de postbode is weer langs geweest!

[Afbeelding: 20120103131257.jpg]

[Afbeelding: 20120103131709.jpg]
Stuurwiel is ingesmeerd met een siliconenbasis denk ik, is nu gepoetst.

En een doos van VOMD, lekker vol haha

[Afbeelding: 20120103131853.jpg]

Gelukkig reactie gehad van een bedrijfje uit Engeland via TTV betreffende 2 vliegwielen voor de 850R koppeling. Gaat helemaal goed komen!
Antwoord
Ik heb nu een dizzy plug gekocht, omdat ik niet met een ontsteking op de cilinderkop ga rijden. Maar hoe gaat dit nou?

[Afbeelding: 20120103172943.jpg]

Verder de onderdelenkast, die raakt ook lekker vol haha

[Afbeelding: 20120103173655.jpg]
Antwoord
DennisvdB schreef:Ik heb nu een dizzy plug gekocht, omdat ik niet met een ontsteking op de cilinderkop ga rijden. Maar hoe gaat dit nou?

[Afbeelding: 20120103172943.jpg]

Deksel van een 240 versie gebruiken misschien?

DennisvdB schreef:Is het verstandig, vanwege het feit dat het blok wat meer toeren zal gaan maken, een andere maat poelie (groter) te gebruiken voor de waterpomp zodat deze niet al te veel toeren maakt?

Hoeveel toeren wil je max gaan draaien?
Tenzij je 8000 gaat doen is het niet nodig.
Antwoord
nee, deksel is de goede versie. Laatste lagerkap nokkenas moet je nog monteren. Moet wel de kap zijn die bij de kop hoort..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Jw240 schreef:nee, deksel is de goede versie. Laatste lagerkap nokkenas moet je nog monteren.

Klopt zag het net in VADIS. :wink:
Antwoord
Gelukkig, dan komt het wel goed haha.

8000 toeren zal niet lukken denk ik, ondanks verlicht vliegwiel... Of wel?
Antwoord
DennisvdB schreef:Gelukkig, dan komt het wel goed haha.

8000 toeren zal niet lukken denk ik, ondanks verlicht vliegwiel... Of wel?

Ik weet niet hoe en wat je idee bij de bouw van deze motor is. Gezien de foto van de kast met onderdelen zou ik het persoonlijk lekker bij 7000 max houden. Bij 8000 toeren gaat de bakverhouding en eindoverbrenging ook meespelen en denk dat die dan gezien je opzet heel erg lang gaan worden. 8000 toeren is wel leuk hoor maar 190 in de drie gaat de aardigheid snel vanaf...
Antwoord
Daar heb je gelijk in. 8000 toeren is toch niet iets wat je dagelijks rijdt haha. 7000 is al genoeg om leuke dingen mee te doen. Wat betreft bakverhoudingen, de sticker met de code van de M90 zit niet meer op de versnellingsbak, dus dat weet ik niet. Er komt een andere achteras onder van een nieuwer type, met electrisch signaal.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 103.042 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De blauwe 242; van 1x onderliggend naar 2x bovenliggend Arn02 23 21.422 6 January 2017, 10:33
Laatste bericht: Dopski
  Blauwe 245 Turbo '84. hooge048 51 46.442 18 August 2016, 15:45
Laatste bericht: jehannes
  Blauwe 245 uit 1978 hugo 41 33.478 23 July 2016, 17:30
Laatste bericht: BartJu
  Weer eentje erbij: de blauwe automaat Arn02 106 82.125 19 August 2015, 23:27
Laatste bericht: Arn02
  Twee nieuwe aanwinsten: een grijze 740 GL station en een blauwe 242 L Arn02 16 14.842 13 October 2014, 09:09
Laatste bericht: Yellow240
  Blauwe ruis.. Jambon 371 230.660 14 July 2014, 23:48
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  De Bolide - Blauwe 142 keter 45 33.798 10 October 2013, 09:34
Laatste bericht: keter
  De blauwe Amazon uit 1970. Rubicon 48 29.864 31 May 2013, 12:52
Laatste bericht: Rubicon
  Grote blauwe tractor Rob 5 4.713 8 April 2013, 22:24
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)