30 December 2011, 22:18
Hopelijk reageren ze nu wel wat sneller als dat ze bij jou hadden gedaan haha. Zo niet, dan weet ik nog een adres evt. in Engeland, maar daar kost ie 500 euro.
De Blauwe
|
30 December 2011, 22:18
Hopelijk reageren ze nu wel wat sneller als dat ze bij jou hadden gedaan haha. Zo niet, dan weet ik nog een adres evt. in Engeland, maar daar kost ie 500 euro.
30 December 2011, 22:25
Ja dennis ik moet ook zo'n vliegwiel hebben.
Ik heb ze gister ook een mailtje gedaan, als we ze nou eens tegelijk kopen zou dat schelen in verzendkosten?
30 December 2011, 22:31
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 December 2011, 22:35 door DennisvdB.)
Dat zou goed kunnen. Ga je ook een M90 conversie doen? Las op TB dat het niet werkt met een M46/M47 ivm bellhousing, Captain Bondo had dat eens geprobeerd.
30 December 2011, 23:42
Heb een M90 liggen ja
![]()
30 December 2011, 23:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 December 2011, 23:48 door DennisvdB.)
Oke, dan kan het inderdaad. Zal nogmaals een mailtje sturen, alleen dan met de vraag wat het gaat kosten als ik er 2 bestel haha. Deal is aan dan?
edit: Verzonden
30 December 2011, 23:52
oh als jullie aan de M90 gaan, flesje TSL olietoevoeging kan leuk zijn om ze wat stiller te houden. Heb bij de mijne het er nu een km of 1000 in zitten en de bak schakelt duidelijk soepeler (kan ik goed testen omdat ik iedere dag precies dezelfde route rijd, ik weet wanneer de bak warm genoeg is om soepel naar de 1 terug te schakelen bijvoorbeeld, dat gaat nu een paar km eerder dan eerst). Mijn bak was al best stil voordat de toevoeging er in ging dus wat dat betreft geen wonderen (stil = stil) maar bij andere al best wat goeie verhalen gehoord over het stil krijgen en houden van de bak. Ben zelf niet zo van de wondermiddelen maar dit lijkt wel goede dingen te doen.
Verkrijgbaar bij Brezan etc, kost wel wat maar je hoeft maar 3-4% toe te voegen aan de bakolie. Ga het ook in de achteras gooien en de stuurbekrachtiging. Ik weet niet of het aan het lichte vliegwiel ligt maar bij flip is de M90 beter te horen dan bij mij. Mijn M90 heeft 250K gelopen, die van flip waarschijnlijk veel meer, daar kan ook verschil in zitten.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
30 December 2011, 23:56
Een beetje herrie is niet erg, dat ben ik wel gewend met de Kever. Maar in ieder geval bedankt voor de tip. Kan alleen niet vinden wat voor M90 bak ik heb, want het stickertje met de code is foetsie. Heb enkel wat nummers die op de bak staan zelf.
Klopt het dat er speciale olie in de M90 moet?
31 December 2011, 01:21
Lichter vliegwiel kan gearrattle veroorzaken ja. Ik heb op "mijn" M90 bak gewoon Brega 75W90 olie gedaan en het ding doet boterzacht zijn werk.
2 January 2012, 22:57
Is het verstandig, vanwege het feit dat het blok wat meer toeren zal gaan maken, een andere maat poelie (groter) te gebruiken voor de waterpomp zodat deze niet al te veel toeren maakt? Of is dat alsnog wenselijk bij hogere toeren? Is er ook verschil in poelie van de dynamo?
Heb nu 2 maten poelies, de kleine (dus meer toeren) van de B230FT en een grotere maat (dus minder toeren) van de B19A.
2 January 2012, 23:35
Er is een kleinere krukaspoelie verkrijgbaar. Dan vang je twee vliegen in een klap, waterpomp en dynamo. Alleen geen idee waar je die kunt verkrijgen.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014 |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|