19 December 2012, 02:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 December 2012, 02:48 door DennisvdB.)
Heb de aluminium poelie gevonden in Duitsland bij Skandix (komt deze week binnen). Helaas geen blauw maar zilver, maar voor het prijsverschil (tussen Zweden en Duitsland) was dat geen moeilijke keuze.
Deze poelie is iets kleiner dan de standaard (12cm tegenover 15cm dacht ik), wat ten goede komt aan de koeling. Vanaf 4250tpm is er een gigantische toename in koelwaterdruk, wat niet wenselijk is. De flow wordt zodanig beïnvloedt dat de cilinders 3 en 4 te weinig koeling kunnen krijgen. Door de kleinere poelie wordt dit een beetje omzeilt.
En het gewicht van de aluminium poelie icm het lichtgewicht vliegwiel is ook wenselijk natuurlijk.
Heb er nog over nagedacht om een Gr. A-modificatie aan de cilinderkop te doen ivm de koelproblemen bij hogere toeren, maar heb besloten om het voorlopig zo te laten. Mocht het erg worden dan kan het altijd nog. Heb sowieso een elektrische fan wat al wonderen doet.
De kabelbomen van de verlichting en motoraansturing zijn ook afgeslankt. Alle oude isolatie verwijderd (was goed hard geworden in de loop van de jaren) en goed ingetapet met isolatietape van Scotch 3M. De spiraalbescherming heb ik achterwege gelaten want dat was niet fatsoenlijk eromheen te draaien.
Verder heb ik de dubbele stabi-setup aan de voorkant ook gemonteerd. Heb voor een effectieve diameter van 24,97mm (21mm+21mm), aan de achterkant is het 22,59mm (19mm+19mm). Helaas dat Turbo-stabi's (23mm) zo dun gezaaid zijn...
![[Afbeelding: 20121218233052.jpg]](http://img845.imageshack.us/img845/5378/20121218233052.jpg)
Zoals eerder te lezen was kon de elektrische benzinepomp niet gemonteerd worden onder de auto waar deze normaal hangt. Mijn '76er heeft hier geen montagegaten voor, en aangezien het een dubbele bodem is is dat niet handig. Ook zitten de remleidingen in de weg. Dus dan maar besloten dat de pomp in de kofferbak gaat, dichtbij de vlotter van de tank. Blijft het ook mooi vrij van vuiligheid en regen. Aangezien de kofferbak nog wel gebruikt moet kunnen worden, moet de pomp afgeschermd worden. Daar heb ik nu iets moois voor haha:
![[Afbeelding: 20121218234151.jpg]](http://img201.imageshack.us/img201/6273/20121218234151.jpg)
Deksel is met gat erin, voor te openen maar ook ontluchten. Kistje blijft niet deze kleur natuurlijk.
Deze poelie is iets kleiner dan de standaard (12cm tegenover 15cm dacht ik), wat ten goede komt aan de koeling. Vanaf 4250tpm is er een gigantische toename in koelwaterdruk, wat niet wenselijk is. De flow wordt zodanig beïnvloedt dat de cilinders 3 en 4 te weinig koeling kunnen krijgen. Door de kleinere poelie wordt dit een beetje omzeilt.
En het gewicht van de aluminium poelie icm het lichtgewicht vliegwiel is ook wenselijk natuurlijk.
Heb er nog over nagedacht om een Gr. A-modificatie aan de cilinderkop te doen ivm de koelproblemen bij hogere toeren, maar heb besloten om het voorlopig zo te laten. Mocht het erg worden dan kan het altijd nog. Heb sowieso een elektrische fan wat al wonderen doet.
De kabelbomen van de verlichting en motoraansturing zijn ook afgeslankt. Alle oude isolatie verwijderd (was goed hard geworden in de loop van de jaren) en goed ingetapet met isolatietape van Scotch 3M. De spiraalbescherming heb ik achterwege gelaten want dat was niet fatsoenlijk eromheen te draaien.
Verder heb ik de dubbele stabi-setup aan de voorkant ook gemonteerd. Heb voor een effectieve diameter van 24,97mm (21mm+21mm), aan de achterkant is het 22,59mm (19mm+19mm). Helaas dat Turbo-stabi's (23mm) zo dun gezaaid zijn...
![[Afbeelding: 20121218233052.jpg]](http://img845.imageshack.us/img845/5378/20121218233052.jpg)
Zoals eerder te lezen was kon de elektrische benzinepomp niet gemonteerd worden onder de auto waar deze normaal hangt. Mijn '76er heeft hier geen montagegaten voor, en aangezien het een dubbele bodem is is dat niet handig. Ook zitten de remleidingen in de weg. Dus dan maar besloten dat de pomp in de kofferbak gaat, dichtbij de vlotter van de tank. Blijft het ook mooi vrij van vuiligheid en regen. Aangezien de kofferbak nog wel gebruikt moet kunnen worden, moet de pomp afgeschermd worden. Daar heb ik nu iets moois voor haha:
![[Afbeelding: 20121218234151.jpg]](http://img201.imageshack.us/img201/6273/20121218234151.jpg)
Deksel is met gat erin, voor te openen maar ook ontluchten. Kistje blijft niet deze kleur natuurlijk.