31 October 2011, 18:48
Natuurlijk heeft ie oliesproeiers, en ziet ie er goed uit.
180.000 km gelopen
Ben geen hater!
180.000 km gelopen
Ben geen hater!
De Blauwe
|
31 October 2011, 18:48
Natuurlijk heeft ie oliesproeiers, en ziet ie er goed uit.
180.000 km gelopen Ben geen hater!
31 October 2011, 18:52
Haha, ik had ook niet anders verwacht van je. Goei spul van Sjors!
31 October 2011, 19:14
Dus straks lekker blazen met dat ding!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
31 October 2011, 19:40
niet te gek doen hè..! olie heeft ook een reinigende werking, een revisiebedrijf legt eea in bad om te spoelen en zet alles met gebruik van olie weer in elkaar...
waar je wel aan kunt denken, maar geen idee of dat bij B2**'s ook kan.. Ik heb mijn nw motorblok eerst gesmeerd door de oliepomp aan te drijven met de boormachine, lampje was al lang uit en de olie komt in overvloed overal terecht. Dit omdat ie ook nog moest inlopen en dan is een 1e start liefst zo goed mogelijk..
31 October 2011, 19:52
Ik was ook niet van plan om in het blok te spuiten! Alleen de buitenkant vh blok afspuiten. De vraag was meer of de krukas en dergelijken tegen een beetje spatwater kunnen, wat je onvermijdelijk krijgt. Ik was niet van plan
om de binnenkant te reinigen.
31 October 2011, 20:55
DennisvdB schreef:Filip, waarom heb je de SLC verkozen boven bv. een AEM, als ik vragen mag? Tot nu toe goede ervaringen met deze spullen van 14point7.com. Het nieuwste model heb ik ook al in mijn handen gehad en is erg netjes. Ze zijn wel duurder geworden de laatste jaren, maar ook meer functies (je kunt veel dataloggen en andere sensoren aansluiten (oliedruk etc.). Ken de AEM verder niet, maar wellicht kun je met meerdere merken een betere afweging maken. Succes!
760 | Groen | Snel
31 October 2011, 21:10
Oke, bedankt voor je input. Ik lees over AEM goede verhalen. Ik heb de wideband niet zozeer nodig voor de vele functies (zoals datalogging), maar vooral om de AFR te laten zien. Ook het feit dat de AEM met 1 simpele stekker aan te sluiten is, bevalt me wel.
31 October 2011, 21:32
Jambon schreef:niet te gek doen hè..! olie heeft ook een reinigende werking, een revisiebedrijf legt eea in bad om te spoelen en zet alles met gebruik van olie weer in elkaar... jonge wat een onzin het is geen F1 auto. gewoon de bobine kabel los, een paar keer rond laten gooien en klaar is kees.
31 October 2011, 21:34
Als je een nieuw gereviseerd blok hebt doe je er graag zo voorzichtig mogelijk mee. Misschien overdreven, maar kan geen kwaad.
1 November 2011, 10:16
Je motor op druk pompen is altijd aan te raden bij een gereviseerde motor. Is nog veel simpeler te doen, namelijk ontsteking onklaar maken en starten maar. Bobinekabel eraf is al voldoende (of de stekker van t bobineblok af)
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|