Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Goed, heb met Dirk een dealtje gesloten. Ik neem een bult onderdelen van hem over! Waaronder de 3" JT uitlaat, intercooler, Gold en Whitelabel computer en meer spullekes.
Ook ga ik overstappen naar een M90, omdat ik geen zin heb in een kapotte M46... Achteras met electronische telleraansluiting, grote tellerbak voor conversie van electrische km-teller naar mijn oude tellerbak. Wordt nog wel wat, dit wagentje!

Hopelijk is de M90 onderbouwen niet teveel werk (of moeilijk), ben benieuwd. Op het web (en ook hier op volvolvo) is gelukkig veel informatie te verkrijgen over dat onderwerp.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Het nieuwe speeltje ligt nu trouwens in Los Angeles, CA haha.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
En nu ik toch bezig ben, ik ga denk ik ook een Wideband installeren in de auto. Vooral ook om alles netjes in de gaten te houden, en er zit al een 2de lambda bung op de JT uitlaat. Nu zie ik 2 interessante opties, Innovate Motorsports LC-1, of de AEM Uego.
De Innovate LC-1
De AEM Uego
Iemand toevallig persoonlijke ervaringen met deze 2, of alleen met 1 v/d 2?
Bij voorbaat dank!
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Zo'n M46 kan als ik het zo hier en daar lees een hoop hebben hoor. Maar ja, zo'n M90 is natuurlijk stukken beter, zou ik in de toekomst ook wel willen. Mijn doel is echter de komende tijd (tot ik eens fatsoenlijk kan verdienen) dat ding netjes houden, volgend jaar eens 16" of 17" wielen halen. Ik ben wel echt benieuwd naar je auto als 'ie klaar is, denk dat je er veel plezier van gaat krijgen. Is inmiddels die B19 al gefixt?
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
B19 loopt weer als een zonnetje, er was een vriesplug in de kop aan het lekken. Kop eraf, vriesplug gefixed, en meteen een nieuwe koppakkingset met meerdere pakkingen erbij besteld bij de Volvo dealer.
Ik lees verhalen van max 250pk voor een M46, soms zelfs al eerder. Ik wil niet meemaken dat ik een M46 ga "grenaden", kies daarom om het maar meteen voor ne goeie te doen! En een echte 5de versnelling is toch fijner dan een OD
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Zeker. Ik heb er een M47 onder. Daar hoor je spookverhalen over joh. 170 PK als max voordat de boel naar de pleuris loopt.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Dan heb jij geluk met je B230A
Misschien dat ik eerst begin aan de M90 ombouw begin, want met die B19 in het vooronder.... Gevaarlijk spul met een M45!!1! lolwtfbbq
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
26 October 2011, 20:43
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 October 2011, 20:47 door Yellow240.)
B19 met M90. Haters gonna hate.
En dan met een bloedserieus gezicht zeggen dat je dat hebt gedaan "om het koppel kwijt te kunnen"
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Misschien gooi ik die VX3 nog in de B19. Waarom? Omdat het kan haha. B19+VX3+M90= epic winfailz
Ik lees op TB veel slechte dingen over de LC1 van Innovate Motorsports (kapot gaan, slechte weergave van AFR), dus ik denk dat het de AEM wordt. Iemand met ervaring met andere systemen dan deze 2 mag ook zijn licht laten schijnen over dit onderwerp!
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Funsdaf heeft ook iets dergelijks in z'n shop...