15 January 2013, 18:22
Als je m gaat zagen en lassen moet je toch gewoon uitbalanceren??
245L VAN
De Blauwe
|
15 January 2013, 18:22
Als je m gaat zagen en lassen moet je toch gewoon uitbalanceren??
245L VAN
15 January 2013, 19:00
Ik denk dat ik diegene die hem gaat maken wel kan vertrouwen naar gelang zijn ervaring. Of hedde gij een beter idee dan hummes?
15 January 2013, 20:05
Netjes de pijp los-/afzagen rond het gietstuk en de pijp pasmaken en terug erop persen. Dan is er volgens mij geen balancering nodig.
Maar he je niet ipv inkorten gewoon een dikwandige alu pijp overwogen met een lengte van 50 en draadgaten aan beide zijde passend bij de flenzen?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
15 January 2013, 20:17
Nee, niks overwogen. Skidje, de as moet verlengd worden, niet ingekort.
De as kan de pk's makkelijk aan, want hij vertelde me dat de as met deze dikte 1000 pk aan kan. Daar zal het dus niet aan liggen.
15 January 2013, 20:37
gewoon 3 hardyschijven achter elkaar, pjooingngngng (wat nou 1,5 boost; elastiek powerrr).
16 January 2013, 18:33
Sebastiaan! schreef:nee nee gewoon lekker slijptol erin en solderen! Dit vind ik leuk (lol euro verhouding is natuurlijk perfect)
5 March 2013, 09:04
Rijdt dat hok nou al 'ns?
6 March 2013, 02:49
Gutttt, long time no see, maar hier gaan we weer.
Waar zal ik eens beginnen, eeh. Ohja, de aandrijfas 50mm laten verlengen. Super gedaan, en was ook zo klaar. En de prijs viel ook alleszins mee, 50 euro maar. ![]() Aangezien ik de intercooler wat dieper wilde monteren zodat het met de radiator en e-fan wat beter uitkomt, heb ik deze ook maar bij dezelfde persoon laten inkorten. Binnen 2 dagen klaar, en goed werk. Niet zomaar de onderkant losslijpen, inkorten en onderplaat weer terug. Nee, de hele endtanks zijn eerst dichtgemaakt en daarna de plaat er onder tegen aan. 2 gaten heeft ie dichtgelast met magnesium zodat ik er, mocht het nodig zijn, nog makkelijk draad in kon tappen. ![]() Maar die intercooler moet ook passen, dus het hele front weer uit elkaar want da ging nie. Slijpen en tadaa: ![]() Meteen weer wat lak eroverheen zodat het netjes blijft. De intercooler moet natuurlijk ook vastgezet worden, dus vandaag 2 beugels gemaakt. Wat gaat er stiekem toch veel tijd zitten in 2 van zulke beugels. Van dit: ![]() Naar dit: ![]() (laswerk van deze beugel is wat minder mooi dan de andere kant, maar het zij zo) En dat wordt dan zo gemonteerd: ![]() Beugels zijn al weer geprimerd en in de hoogglans zwarte lak. Van Yoshifab nog 4x NGK BPR7ES bougies en phenolic spacers voor de inlaat. Zorgt voor een warmteafdracht, waar resulteert in een koelere inlaattemperatuur en dus ook koelere lucht->meer pk's. Althans, ik heb geen vergelijkingmateriaal gevonden zonder en met, maar het klonk leuk haha. ![]() Verder nog van A. Huisman (ook hier op t forum) een 240 oliekoeler gekocht met leidingen. Kocht hem alleen voor de stalen leidingen aangezien de 740-versie die ik al had niet goed uitkwam met de motorsteunen. Nu dus wel. Wel veel roest erop maar dat is dan ook weer geen probleem: ![]() Via Dave Barton nog wat stickers besteld voor in de velgnaven en typeplaatje op de zijkant, maar ook R-Sport style gerelateerde gauge faces. En het klokje in de middenconsole ook R-Sport colorway. En als bonus heeft ie een custom gauge face gemaakt, ook weer in R-Sport style, voor mijn AEM Uego AFR meter. Gaat mooi worden. Komt hopelijk deze week weer binnen. Verder via Roger Patricio (via TB) nog wat speciale boutjes en sleeves gekocht voor het R-sport cluster, en ook een nieuw symboolstripje. Dan het volgende: samen met Nicky de Helmonder met zijn grote bakkes de bekabeling verder afgewerkt, en een kabelboompje gemaakt voor de Buchka Wasted Spark setup. Ook heeft de beste heer mijn kleppen gesteld, waarvoor wederom dank. Verder: proberen de remmen te ontluchten, ik heb overal genoeg vloeistof uit de ontluchtingsnippels, maar nog steeds geen fatsoenlijke pedaaldruk. Nicky suggereerde dat de hoofdremcilinder lek is (heeft het voorheen altijd prima gedaan, en lekt ook geen vloeistof uit). Dit, omdat je bij het ontluchten de pedaal helemaal in kunt drukken, waardoor er een roestrandje de binnenste rubber beschadigd. Iemand hier een plausibel antwoord voor? Of gewoon nog even door blijven pompen in hoop van zegen? Het hydraulische koppelingpedaal krijg ik ook niet ontlucht, bovenaan (de mastercilinder) is nieuw, de onderste (op de bak, slave-cilinder) is nagekeken en goed bevonden. Maar toch houd ik miniscule luchtbelletjes in het systeem. Heb hem wel even op druk gehad, maar na nog verder ontluchten om zeker van te zijn dat het systeem geen lucht meer bevatte, viel opeens weer de druk weg en is 't niet meer goed gekomen. Iemand toevallig een oplossing? Ohja, ik zoek nog een 940 ventilator kap, iemand deze nog op voorraad en er vanaf moet? |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|