6 June 2011, 11:44
Jambon schreef:BPR7HIX nr 5944Dank, gevonden op eBay!
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Welke denso iridium bougies voor Volvo Amazon met B20a
|
6 June 2011, 11:44
Jambon schreef:BPR7HIX nr 5944Dank, gevonden op eBay!
7 June 2011, 10:39
s9606564 schreef:Dank, gevonden op eBay! Ben benieuwd wat je bevindingen zijn in de b20!
Groeten, Boele
7 June 2011, 12:14
Ik heb net de NGK Iridium BPR6EIX in mijn 244 gedraaid (B19A).
Start als een zonnetje, maar kan ook te maken hebben met het feit dat ik niet weet hoe oud de bougies waren die er in zaten + dat ik tegelijkertijd een Velleman geinstalleerd heb. Dus, of het nu alleen aan de bougies ligt? ik durf het niet te zeggen, maar iig geen klachten Btw, tussen de 20 en 30 euro per stuk zie ik net! :o Ik heb ze uit de States voor â¬4,50 ![]()
7 June 2011, 12:20
via de goedkoopste internetleverancier in NL blijf je nog een 10tje duurder uit, op zich wel te overzien.. De combinatie met electronica is altijd goed ntl, daar alleen op loopt eea ook al veel beter...
25 June 2011, 21:11
Uiteindelijk heb ik Denso Iridium IWF20 bougies bij Sparkplugauto.com besteld.
Vandaag in m'n Volvo Amazon met B20A op LPG gezet. Mijn eerste indruk: De auto rijdt minder goed Hij lijkt iets minder trekkracht te hebben en hij trekt iets sputterend op. M'n ontsteking stroboscoop is stuk, dus zodra ik een andere heb maar eens kijken hoe de timing staat. De oude bougies waren lichtbruin.
27 June 2011, 20:29
Vandaag m'n nieuwe stroboscoop binnen gekregen ( een aanrader trouwens, slechts 20 euro).
Ontsteking stond iets aan de late kant, maar dat was niet de oorzaak. In ontdekte dat ik de bougiekabel van de vierde cilinder niet had aangesloten, dom dom Dan rijdt hij sowieso fruttelend. Nu met goede timing en kabel aangesloten loopt hij prima! Lastig om te zeggen of er echt een verschil is. Hij start wel beter (maar dat kan ook komen door de nieuwe bobine+betere timing)
27 June 2011, 23:41
s9606564 schreef:Vandaag m'n nieuwe stroboscoop binnen gekregen ( een aanrader trouwens, slechts 20 euro). Met alle bougies die ik geprobeerd heb, kwam ik niet tot een verbetering. Daarom maar weer de (goedkopere) NGK's erin gezet.. @Lars, wat zijn de verzendkosten naar NL voor die stroboscoop? Moet ook nog steeds zo'n ding aanschaffen..
Groeten, Boele
28 June 2011, 07:49
Ik heb ooit een keer een EQUUS 10 function automotive analyzer inductive pickup
[img width=200 height=110]http://members.define-apparel.com/equusanalyzer2.jpg[/img] en een Actron (Sunpro) Inductive Timing Light CP7504 ![]() gekocht op Ebay. Timing Light was toen $24,99 (deze is $9, kost geen drol meer) Analyzer was $10 Shipping was $28 voor beide ==================================================================== Citaat:@Lars, wat zijn de verzendkosten naar NL voor die stroboscoop? Moet ook nog steeds zo'n ding aanschaffen.. ![]() ![]()
28 June 2011, 22:09
Allemaal best leuk de theorieën en ervaringen van de meeste met dit soort plugjes!
Ikzelf ben er geen fan van zeker niet voor een oude motor met idem zo oude ontsteking. Als je echt verbetering zou willen, koop dan z'n Velleman setje zoals dus al velen voor je dat ook hebben gedaan. Daar wordt je pas vrolijk van. Normale standaard Volvo plugjes en hij gaat weer als een speer. Voor je het setje aansluit eerst met origineel systeem kijken hoe je vonk er uit ziet en dan met de Velleman, en je zult versteld staan.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|