26 July 2012, 23:49
nick740 schreef:Dat zal jij en wij allen die in een 200 rijden echt niet merken! het zijn tenslotte geen race auto's..zekers..
De Blauwe
|
26 July 2012, 23:49
nick740 schreef:Dat zal jij en wij allen die in een 200 rijden echt niet merken! het zijn tenslotte geen race auto's..zekers..
31 July 2012, 03:24
Gisteren een leuke dag gehad, vandaag gewoon weer aan de slag.
Helaas door onverhoopte malheur aan de nieuwe verkoopwagen overdag weinig kunnen doen. Gelukkig betrof het achteraf een thermische beveiliging dus dat was ook opgelost. Dus werd het in de avond-/nachtuurtjes inhalen! Achteras losmaken ![]() De "nieuwe" achteras (is uiteraard nog niet klaar qua looks haha). Links zie je een ontbrekende draagarmbevestinging. Deze bus was van binnen zo verroest, dat ik het niet aandurfde om hier een PU-bus in te zetten. Er uit gebonjourd dus. ![]() Een bus van de oude achteras verwijderd, en het rubber verwijderd. Dit blijft een *****werk, die bussen verwijderen. Je blijft maar warm stoken en met de hamer rammen, binnenste bus doormidden zagen en weet ik al wat niet. En het geeft geen kik! Na lang zagen, warmstoken, hameren, warmstoken, hameren, is het dan uiteindelijk toch gelukt! ![]() Heb ook maar de remstofkap verwijderd van de achteras, deze was niet meer te redden. Komt er ook niet meer terug op. Er sprong trouwens spontaan een stuk handremschoen kapot van de nieuwe as, dus die oude as ga ik eerst maar eens controleren, en zijn ze nog goed dan zet ik ze wel over. ![]() Er liggen weer wat Superflex bussen in de vriezer, dus die ga ik morgen ook weer monteren. Nu eerst maar eens gaan slapen...
31 July 2012, 09:24
Dank U.
31 July 2012, 10:22
Die bussen terug zetten is nog veel ***ter. Heb je daar een speciale tool voor?
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
31 July 2012, 10:27
Pure kracht.
Nee, die bussen gaan de vriezer in, dan krimpen ze iets. Goed insmeren met het bijbehorende vet. Sommige bussen zijn 2delig, of gaan er heel makkelijk in. Die van de panhardstang heb ik erin gekregen door de bus op het gat te zetten, plank erover en dan met veel geweld erop springen. Plop!
31 July 2012, 12:04
Ik heb ze tot nu toe altijd met de bankschroef erin kunnen krijgen, met wat plankjes etc. kun je ze best goed steunen. Wat me wel opviel was dat te veel van dat vet weer vervelend is, dan floept het de hele tijd verkeerd.
760 | Groen | Snel
31 July 2012, 12:11
Je kunt die bussen toch weggooien. Heb de mijne ook ooit moeten vervangen.
En daarbij was die bus en rubber een geheel!
31 July 2012, 13:28
Niet waar Nicky, sommige bussen moet je hergebruiken. Staat nadrukkelijk in de bijgeleverde handleiding.
31 July 2012, 16:37
Bij mij heb ik ze ook als geheel vervangen. Maar bij die PU set van jou zit alleen het spul dat het rubber vervangt toch?
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90 |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|