1 June 2014, 21:13 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 June 2014, 10:56 door hooge048.)
Ah, duidelijk.
Dit weekend hier en daar wat gelast, begint al aardig de vorderen. Op een paar pakkingen en rubbertjes na zit het motorblok weer helemaal in elkaar!
Ook maar eens de pers uitgeprobeerd, om de nieuwe PU-bussen in de panhardstang en reactiearmen de persen. Beetje gepiel om het eerste stuk van de bus er recht in te krijgen, maar ging best gemakkelijk uiteindelijk.
Die pers heb ik misschien wel t meeste gemist met klussen. Wat een geklooi om de oude rubbers eruit te krijgen zonder zo'n ding..... Spijt dat ik m niet heb gekocht achteraf, altijd handig om te hebben:-)
Ticcie schreef:Die pers heb ik misschien wel t meeste gemist met klussen. Wat een geklooi om de oude rubbers eruit te krijgen zonder zo'n ding..... Spijt dat ik m niet heb gekocht achteraf, altijd handig om te hebben:-)
Met een beetje klooien met een bankschroef lukt het uiteindelijk ook wel, maar zo is het wel een heel stuk makkelijker inderdaad!
Nou ik kan je vertellen dat t in een bankschroef helemaal niet ok gaat. Ik heb alle rubbers vervangen en de meeste heb ik, bij gebrek aan zo'n pers, eruit moeten branden en boren. Heel vervelend en vooral langdurig werkje....
Mooi mooi. Kep zelf een tweedehandsje laten lassen en voorzien van 2,5" flexstuk ( tweedehandsje had namelijk een scheur door uitlaatgewiebel). Zet je er meteen een lambda-bung in voor een breedbandsonde? Mooi spulleke!
Stevves schreef:Mooi mooi. Kep zelf een tweedehandsje laten lassen en voorzien van 2,5" flexstuk ( tweedehandsje had namelijk een scheur door uitlaatgewiebel). Zet je er meteen een lambda-bung in voor een breedbandsonde? Mooi spulleke!
Goeie, daar had ik eigenlijk nog niet eens over nagedacht. Een breedbandsonde + AFR is op zich wel aan te raden toch? Even zo'n plug erin lassen is natuurlijk de moeite niet, hoeft hij er later niet weer onderuit. Waar in de downpipe is het het handigst? Ergens boven in lijkt me?