Topics: 84
Mwaah, dat is toch wel een zekere mate van vervuiling/verstopping, vooral als dat verder naar beneden erger wordt. Kijk ook even in het Y stukje, daar ligt een wit plastic zeefje in. Gaatjes verstoppen daar ook wel eens.
Of beter, haal het plastic zeefje eruit. Volvo instructie.
Hier een plaatje van de ventilatie:
http://www.vcoa.org/700-900-faq/EngineSe...A_Treatise
Om het door te spoelen kan je warme motorolie proberen, verzin ik ter plekke, wie heeft een beter idee behalve alles uit elkaar trekken?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 1
Thanx voor de tip,
Zondag komt er iemand voor de Volvo kijken. hij moet namelijk weg, heb al een andere Volvo gekocht. had hem al vertelt dat het niet de krukas is maar dat de afsluitdop weg is, en dat de carterontluchting vuis is. Ga morgen zo'n afsluitdop halen ( tenminste als ze die op voorraad hebben ).
En misschien zaterdag even het Y stukje schoonmaken, heb overal nar gekeken of het schoon was, behalve het Y stukje :-\ hou het maar op beginners fout
marc, heb jij toevallig, behoefte aan Volvo Prancing Moose stickers? ik heb er genoeg op 75mm hoogte, dan stuur ik er een paar op als dank.
Geen dank, het moet nog maar blijken waarom het lekt en waar. Hoe dan ook lijk t me de auto een aardige deal.
Heb net bij VOMD de afsluitdop bestelt, en wat rem reiniger en siliconespray altijd handig, nu hopen dat het morgen binnen is
Topics: 33
thanks, gaat straks de deur uit 8)
O kijk, wat een service, thanx man.
Jij hebt het tenminste op voorraad bij de dealer in Den Haag duurt het een week. Top!
Topics: 33
Drijnhart schreef:bij de dealer in Den Haag duurt het een week.
:o :-\ no comment
zo net even van de carterontluchting gehaald, S bocht, Y stukje en de dikke en dunne slang.
zag wel dat in de box ook van dat witte spul zat, het S bochtje wat totaal verstopt. Heb dan ook net alles schoongemaakt zodat er weer wat door heen kan, licht nu even voor de zekerheid in een warmbad met een vaatwasblokje.
als het goed is komt morgen de afsluitdop van VOMD binnen. Dan alles weer terug plaatsen en hopen dat dit het euvel was.
nu even genieten van een wel verdiende Erdinger biertje,. Proost!
Topics: 56
Biertje zal nu wel op zijn neem ik aan ;D, maar alsnog proost.
Carlo is wel snel met versturen dus dat is morgen dopje erin en met vloeibare pakking vastzetten en wachten tot het droog is anders gaat ie er weer tussenuit. Een tip was ook om met een paar centerpuntjes te maken in de schalen waar de dop in komt, dus in de losse halve maan en in de kop zelf.
Ik had er drie in elke helft gemaakt, verdeeld over het oppervlak.
Hier nog mijn topic met foto's, succes morgen.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
De dop die ik erin heb, zit muurvast en oliedicht van zichzelf. Zo was het ook bedoeld ooit.
Als je de kap vd nokkenas weer aandraait, doe dat dan niet te strak. 20 Nm staat ervoor, kan je met je vinger.