22 July 2008, 23:26
hmm.....
met een verbruik van 1 op 1 wil je dan vooral NIET naar het buitenland.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
motor start maar slaat af bij gas geven
|
22 July 2008, 23:26
hmm.....
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
23 July 2008, 06:55
![]() Dat verbruik valt wel mee hoor 1 op 4,5 als ik mijn best doe en1 op 3,5 als ik er volgas 100 mee rijdt. 8 man erin en het verbuik is in een keer goed te doen. de bus is al naar spanje (andalucie geweest 2x), polen, franse alpen (3x wintersport), oosterijkse alpen (wintersport) ik hoop dat het fototje is gelukt.... gr Thorvald
25 July 2008, 18:18
hoi het is een paar dagen rustig geweest,
weer terug naar de 240. gasklephuis compleet gereinigd en terug gezet. benzinedrukregelaar eraf gehaald omdat hij naar benzine ruikt via de vacumslang, maar kan iemand uitleggen hoe het werkt. aan de zijkant is ie verbonden met die dikke buis via een rubber 0 ringetje wordt ie afgesloten. Via de achterkant gaat er een slangetje naar een dun leiding-kje... hoe is de loop van de benzine? gaat ie van de dikke naar de dunne leiding of andersom?? de CIS klep heb ik er wel afgehad maar leek schoon,maar hoe gaat deze open, moet je r stroom opzetten of hoort dit makkelijk te gaan, ps, ik heb een injectiesysteem, maar hoe heet dit, ik zie allerlei post over een k-jetronic ofzoiets maar zit dit ook in mijn 240??? ok bedankt alvast!!!!
25 July 2008, 19:58
Citaat:ps, ik heb een injectiesysteem, maar hoe heet dit, '92-er 245 B200F zal wel LH 2.4 zijn ? ![]()
25 July 2008, 21:15
Van dikke buis naar dunnere slang, en dat is de retourslang. Benzine wordt rondgepompt @ 4 liter per minuut. Voor koeling van injectoren en de pomp zelf.
Aangezien het LH 2.4/3.1 is heet het een Idle Air Control valve. Aan het chassisno. kan je zien welke LH je hebt, zie deze link: http://www.volvo200.org/modellen/chassisnummer_eng.htm Bij mijn 240 kan je de klep in de IAC makkelijk ronddraaien.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
8 August 2008, 21:04
nou er is even een pauze geweest,
ikheb gewacht op de brandstofdrukregelaar en dit duurde wel even voor die hier was, maar hij loopt nog steeds niet. vervangen: Luchtmassameter Rotor / verdelerkap Bougiekabels / bobinekabel Bougies Gasklephuis schoongemaakt benzine drukregelaar Er is nog geen verandering. op benzine start hij en slaat vervolgens af. op benzine met een losse lmm start en loopt op benzine met een losse lmm start loopt overschakelen op gas slaat af. op benzine met een losse lmm start en loopt, LMM meter aansluit even (1-2 seconden) loopt ie heel mooi en dan slaat ie af. iemand nog ideeen???? ik denk dat ik maandag toch maar naar een garage ga, gr Thorvald
8 August 2008, 21:28
Schot in het donker:
http://volvo2.homestead.com/lhfuse.html Voor de rest ben ik ook uitgeput qua ideeen; iig mooi ruk zeg, al die startproblemen :-X (Brandstofpomprelais??, ook vaak een bron van ergenis, en dingen hebben zeker niet het eeuwige leven). ![]()
8 August 2008, 22:41
ik weet het niet zeker maar het kan mischien ook nog je lambda sonde zijn
probeer die eens los te maken stekker zit tegen schutbord bij het kleppendeksel en met je luchtmassameter los gaat hij in de noodloop en als je die weer aansluit gaan alle sensoren weer werken en als de lambdasensor dan een verkeerd signaal afgeeft kan de motor afslaan heb dit ooit 1 keer meegemaakt heb je toevallig foutcode's die telkens terugkomen?
Volvo S70R B5234T4 M59
8 August 2008, 23:44
Aangezien hij zowel op benzine als op lpg niet meer loopt is het in ieder geval iets waarvan beide systemen gebruik maken. Het is ook toevallig dat het probleem zich ineens voordoet. Het lpg systeem is over het algemeen eenvoudiger dan het benzine systeem en waarschijnlijk het gemakkelijkst aan de praat te krijgen. Van welke sensoren maakt het lpg systeem gebruik?
Het is niet toevallig zo dat beide systemen geactiveerd zijn? Het uitlezen van de foutcodes lijkt me in dit stadium de meest verstandige keuze, de garage zal precies hetzelfde doen om een idee te krijgen. Het is gewoon uitsluiten van de mogelijkheden, maar niet door lukraak vervangen van onderdelen want dan wordt het een kostbare aangelegenheid! Dit kan een probleem zijn wat niet ÃÃn, twee, drie te vinden is en wanneer je de garage de zoekkosten moet gaan betalen heb je waarschijnlijk al gegeten en gedronken wat betreft de 240. Wanneer het niet je dagelijkse vervoermiddel is zou ik zelf nog het ÃÃn en ander proberen uit te sluiten. Veel succes en vooral geluk toegewenst!
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5 Volvo V70 2001, T5 Volvo V40 2015, D2
10 August 2008, 13:14
[quote=PP! ]
zou ook even je relais checken, hoort te schakelen tussen starten (automatisch op benzine) en lopen ( doorschakelen naar LPG) waar zit dit schakelrelais, toen ik gisteren namlijk alle verbindingen aan het loshalenen vast maken was, (verbindingen controleren) toen gaf het lampje binnenin geen rood op benzine en geen groen op gas. maar bleef het uit, de motor leek toen helemaal geen brandstof te krijgen, hij sloeg ook niet aan. na weer wat prutsen aan wat verbindingen hoorde je iets schakelen en kon ik weer starten. p.s in de luchtfilter zit een klep die open en dicht kan, hoe dient deze te werken, wordt ie aangestuurd? p.s 2. de meldcodes geven nog steeds hetzelfde aan, injectiesysteem 1-1-1, LMM 1-2-1, (klopt ik haal hem oms los) p.s 3. Bij marans in veldhoven een tweedehands benzine drukregelaar gehaald, hij dacht dat het welens de computer zelf zou kunnen zijn, aangezien de meldcodes niks raars vertellen, ik alles qua ontsteking bijna heb vervangen. de meldcodes lezen de computer zelf niet uit namelijk. waarzit dit ding ergens...?? p.s 4. ben zo nieuwsgierig... maar linksvoor voor/ achter de koplamp zit een bosch onderdeel met een stekker eraan? wat is dit??? p.s 5, er werd een opmerking geplaats over de lamba onde stekker die tegen het schutboord aan zit ten hoogte van het kleppendeksel. Is dit niet de stekker van de BDP sensor? een andere stekker kan ik namlijk niet vinden.? ok dat was het weer qua vragen van hieruit.. Keep on trying, trial and error, Ik blijf positief, leer mijn volvo wel kennen nu, hoop alleen dat het goed komt. gr en bedankt Thorvald |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|