keter schreef:Ha, Jambon gaat weer aan de slag. Benieuwd wat je ervan gaat maken!
Zal ik vast twee 142GT-embleempjes gieten? 
De late 142/vroege 242 deuren zijn inderdaad wel interessant. Ik las laatst dat je moet boren (voor de deurvangers) en hameren (voor genoeg tussenruimte) om het passend te krijgen. Weet je hier meer van?
ongeveer aan de slag.. rijdend maken van een vermoeide auto is het eerste, investeren in werk staat nog steeds bovenaan de lijst.. hoe meer ik overhoudt aan het laatste avontuur, des te beter zijn mijn, onze vooruitzichten volgend jaar.
ik heb de CNC gefreesde lettertjes nog liggen die aanvankelijk op de 144 moesten, komen dus hier op. Nu nog de juiste kleur oranje voor de invulling..
De vroege 200 deuren passen zo, pas later wordt het ombouwen.. er staan foto's in een deurentopic die ik ooit als vergelijk gemaakt heb. De instructie van Volvo is idd ombouwen mocht dat nodig zijn, wisten niet dat we er zo zuinig op zouden zijn dat het eigenlijk niet nodig is..
Optisch is er nog een voordeel, er zit een RVS profiel op de deur met daar in het ruit-/likrubber (blijft raar..) ipv alleen rubber, dat heb ik bij de vroege 140 altijd minder mooi gevonden. Helemaal bij de 142 omdat juist die de achterste zijruit wÃ
l rondom in een lijst gevat zijn...