Topics: 49
ik heb het zelfde verschijnsel gehad bij mijn "red mijn 740 die 10 jaar stil gestaan heeft project".
daar bleek het mensgel arm te staan waardoor ik een backfire kreeg die de stationair lucht klep slang er af gooide ... Hierdoor kwam er behoorlijk valse lucht in het inlaat spruitstuk.
Door flink gas te geven hield je hem aan de praat ....
Ik vermoed dat je ergens lucht lekkerij je inlaatkant in.
Check even carterontluchting !!!!! (als die slang er af ligt, krijg je het zelfde)
En alle andere luchtslangen.
Ben benieuwd wat het is! laat het even weten
gr.
Aernout
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Topics: 7
Ik ga er zondag eens mee aan de slag en alles nakijken. Hebben jullie misschien eens meegemaakt dat de bombine niet genoeg leverde? of is dat onmogelijk?
Thanks!!!
Jeroen van der Wijst
Topics: 82
Kan heel goed, maar de bobine vd 240 zit hoog en droog, en gaat erg lang mee. Bobines worden meestal juist slechter als ze warm worden.
Heb je al in de verdelerkap zelf gekeken, middenste koolstift en 4 koperen uitsteeksels heel, geen dikke aangekoekte rand van koperstof binnenin?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
als ik dan niet snel een beetje gas bij geef dan zou die uitgaan. met gas gaan die toeren weer terug omhoog en na een paar seconden weer omlaag
lucht ................ dit is een mengsel probleem.
uiteraard nooit verkeerd alles netjes in orde te hebben, maar IK zou mn zoektocht in het luchtcircuit beginnen .....
wat JIJ doet, mag je uiteraard geheel zelf bepalen
anyway, veel succes!
of natuurlijk een brandstof tekort ..... komt voor de motor op hetzelfde neer .... luchtoverschot of brandstof tekort
Topics: 21
ik heb het probleem ook af en toe en loopt hij ook eve op 3 cilinders
je inlaatspruitstuk pakking eens goed inspuiten met remmen reiniger als er dan iets veranderd aan de toeren van de motor
heb je lekke spruitstukpakking
we horen wel wat het is
gegroet
Topics: 2
hoeveel graden voor onsteking heeft het blok?klepspeling juist,bij een carburateur zou ik het daar in zoeken en niet direct in lekke pakkingen,als ze kapot zijn loopt ie wel wat minder mooi maar veroorzaken niet deze klachten