23 October 2008, 11:46
http://www.volvofiel.tk bedoel je denk ik
|
Een blauwe 144
|
|
23 October 2008, 11:46
http://www.volvofiel.tk bedoel je denk ik
23 October 2008, 22:13
Voorlopig eerst maar eens een heleboel andere dingen buigen, pook kan wachten. Ik wilde blok+bak even passen vanavond, maar ik kom lucht tekort. De takel hangt niet hoog genoeg om het ding de bocht om te krijgen. Dus eerst een M46 buigen.
Misschien is het eenvoudiger de voorkant vd auto af te breken. Zit ook nog wat roest. Dat is een houten wiel van een Tilbury, ook een restauratieproject maar dan van mijn vader.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
24 October 2008, 22:14
Het interieur is helemaal niet slecht of zo alleen een wilde cocktail van 140/160 serie onderdelen. Metertjes doen het ook nog.
![]() De voorschermen zijn gepopnageld, ik denk zo 20 jaar geleden. 20 jaar door de keuring gekomen, ik hoop dat ik ook zoveel geluk heb.
25 October 2008, 18:55
Hijo de su pinche madre, het wordt wel wat krap in de tunnel:
![]() Nauwelijks plek voor schakelstangen en/of ophangrubber. Ik moet dat nog eens even aan de achterkant van mijn ogen gaan bekijken. Een gewoon 4 bakje zou wel wat makkelijker zijn. Update: Zelfs met het hele schakelgebeuren eraf en klem tot bovenin opgekrikt komt de bak nog niet in lijn met de achteras. Leuk geprobeerd, ik sla een rondje over. Een M40 wordt het ook niet, ook nog een hoop gedoe en die maakt qua toeren ook weinig uit. Dus ik hou de BW35, en het 'automatic' plaatje achterop. Ws. ben ik toch meer originaliteitsfreak dan ik dacht.
28 October 2008, 23:07
Vandaag eens in de ratelende B20 gekeken, indrukwekkende bonken ijzer zitten daarin. Toch gaat er ook hier wel eens wat kapot. Onderin het carter lagen de treurige resten van de lagerschalen van drijfstang #4:
![]() Krukas en drijfstang waren ook een pietsie ovaal geworden, ongeveer 1 mm verschil in hoogte en breedte.
15 November 2008, 21:02
Marc1970 schreef:Hijo de su pinche madre, het wordt wel wat krap in de tunnel: hoi, je kan beter een ander verbouwd koppelinghuis aanschaffen. die zijn 15 graden geroteerd en weer vastgelast. huke basart in veldhoven bouwt die dingen om. ik denk dat het je zo niet gaat lukken... gilles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
15 November 2008, 21:40
Nee, inmiddels weet ik wel zeker dat het niet gaat lukken zo.
Maar eh, goed nieuws, de blauwe is weer een automobiel, oftewel hij beweegt zichzelf voort. Met BW35, best een grappige ervaring als je dat eeuwige geroer met een pook van anderhalve meter gewend bent om van 0 tot 50 te komen. Pook in D en hup daar gaat-ie. Eerst nog de chokekabel gebraden door hem als massakabel te gebruiken, en daarna de verdeler door de + en de - op de bobine te verwisselen. De wolken smeulend plastic vermengden zich met de verbrandende olie op het spruitstuk en halfverbrande benzinedampen. Autohobbyen is geweldig, de ene dag misbruik je je rug, en de volgende je longen!
7 September 2009, 20:56
Tjonge, al 120 dagen niks geschreven over de blauwe. Niet veel gedaan ook trouwens, tijdens het eerste rondje blies de B20 de achterste keerring eruit, kilometerslang oliespoor, en toen had ik zacht gezegd even genoeg van.
Maar nu is het weer redelijk olielekvrij. De vorige keerring was zo'n luxe rubberen maar zat los in de houder, knurften. Ik heb de bevestiging van de motorkapscharnieren weerskanten opnieuw ingelast, zonder het interieur in de fik te steken. Heel die hoek is ÃÂÃÂn groot roestfeest bij de 140. ![]() De kleur blauw is Koningsblauw van de schilder en veels te licht, wel stukken beter dan de blauwe spuitbus die de vorige hobbybob erop had geleegd. En iemand had een antenne op het dak gezet wat natuurlijk is gaan lekken, ook dichtgelast met maar een heeeeel klein blobje, vlakke plaat rimpelloos vastlassen is het moeilijkste wat er is. Ik vind hem prachtig, de automaat schakelt zijdezacht en geeft een grappig Amerikaans zoefgevoel en zelfs het geluid uit de uitlaat is wat Amerikaanser, als een echte benzineslurper volgens mijn vader. ![]() Let vooral op alle niet correcte details als velgen, koplampen en plaats van het B20 embleem, die laat ik lekker zitten.
7 September 2009, 21:50
Ziet er inderdaad leuk & fris uit.
Wat is er mis met die koplampen dan, ze lijken alleen iets naar achter te staan. Op naar de APK en goan met die banaan.
7 September 2009, 22:01
Er zitten gaten in de reflector voor stadslichtjes terwijl dat bij de 144 een apart lampje is, en het zijn Lucas (the Lord of Darkness) lampen.
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|