21 October 2008, 11:29
Dat scheelt weer een hoop verf. In plaats van de grijze blauw te verven heb ik een blauwe gekocht. Met zwaar verwaarloosde lak, de gebruikelijke roestplekjes, deukjes etc maar verder een redelijke koets. De deuren zitten nog stevig in de hengsels, hij stuurt en remt recht en ik heb een zwak voor auto's onder de 500 euro.
![[Afbeelding: kl011lm3.jpg]](http://img524.imageshack.us/img524/2366/kl011lm3.jpg)
Een gezellige mix van interieurdelen en -kleuren uit alle bouwjaren maakt het feest compleet. Bijna niet meer als 1969'er te herkennen.
De motor maakte echt een hoop geratel, kijk eens goed naar het verschil in hoogte van zuiger 1 en 4:
![[Afbeelding: kl084ts7.jpg]](http://img524.imageshack.us/img524/2707/kl084ts7.jpg)
De onderkant vd kop had een afdruk gemaakt in de bovenkant vd zuiger, ik denk dat er een lagerschaal doormidden is. Dat in combinatie met een verbrande uitlaatklep maakte dat de auto niet lang meer reed.
Dit is een B20A uit 1976, dus uit een 240. De meeste bouten aan de buitenkant zijn metrisch, en de krukas heeft 8 boutgaten.
Het is een automaat, maar omdat ik nog een M46 had staan, ga ik alles ombouwen met onderdelen van een schakel 145, met de reserve B20 ervoor. De bak scheefhangen lijkt me het meest economisch, met de pook op de 240 plaats. Ziet er alvast bruut uit, een B20 met M46 is bijna anderhalve meter lang.
Als je geen passend luchtfilter kan vinden plak je gewoon ÃÂÃÂn kant van een ronde dicht en frommelt hem in het filterhuis:
![[Afbeelding: kl001cz5.jpg]](http://img401.imageshack.us/img401/7542/kl001cz5.jpg)
Dat de onderkant helemaal niet afsluit merkt toch niemand.
![[Afbeelding: kl011lm3.jpg]](http://img524.imageshack.us/img524/2366/kl011lm3.jpg)
Een gezellige mix van interieurdelen en -kleuren uit alle bouwjaren maakt het feest compleet. Bijna niet meer als 1969'er te herkennen.
De motor maakte echt een hoop geratel, kijk eens goed naar het verschil in hoogte van zuiger 1 en 4:
![[Afbeelding: kl084ts7.jpg]](http://img524.imageshack.us/img524/2707/kl084ts7.jpg)
De onderkant vd kop had een afdruk gemaakt in de bovenkant vd zuiger, ik denk dat er een lagerschaal doormidden is. Dat in combinatie met een verbrande uitlaatklep maakte dat de auto niet lang meer reed.
Dit is een B20A uit 1976, dus uit een 240. De meeste bouten aan de buitenkant zijn metrisch, en de krukas heeft 8 boutgaten.
Het is een automaat, maar omdat ik nog een M46 had staan, ga ik alles ombouwen met onderdelen van een schakel 145, met de reserve B20 ervoor. De bak scheefhangen lijkt me het meest economisch, met de pook op de 240 plaats. Ziet er alvast bruut uit, een B20 met M46 is bijna anderhalve meter lang.
Als je geen passend luchtfilter kan vinden plak je gewoon ÃÂÃÂn kant van een ronde dicht en frommelt hem in het filterhuis:
![[Afbeelding: kl001cz5.jpg]](http://img401.imageshack.us/img401/7542/kl001cz5.jpg)
Dat de onderkant helemaal niet afsluit merkt toch niemand.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969


![[Afbeelding: klein001nq9.jpg]](http://img79.imageshack.us/img79/8241/klein001nq9.jpg)