Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe LPG installatie op B23E, loopt niet meer op benzine.
Dan snap ik het balg-principe nog niet helemaal. Net wat Ticcie zegt, ik had ook het idee dat bij K-jet er alleen een balg in de luchtweger zit. Zit er in het inlaatspruitstuk ook een soort balg?

Daarbij is het natuurlijk mooi dat het nu goed werkt!!

Die plunjer, die drukt dus de weger in de meest open stand. Dit zou inderdaad de druk makkelijker doen wegvloeien bij een backfire lijkt mij. Maar dat klepje van het stopcontact, klinkt geniaal, als deze in de kunstof wand van het filterhuis zit, dan moet je wel gebruik maken van een plunjer lijkt me, omdat anders de druk alsnog eerst door de schijf heen wil drukken!? Had je bij de vorige volvo ook al zo'n plunjer systeem?

Is het mogelijk om een foto te maken van hoe de plunjer zit gemonteerd? Weet niet of dit lastig verborgen zit ;D.

Daarbij nog de vraag, wat voor een verdamper ze erin hebben gezet. Is het een lovato turbo verdamper?

Antwoord
Jongens, wat een hoop vragen!
Ik ga morgen naar het buitenland voor een week. Zodra ik terugben zal ik er een foto van maken en proberen deze te uploaden.

Met de balg bedoel ik trouwens de rubberen manchet (om er maar eens een andere naam aan te hangen) die het inlaatspruitstuk verbindt met de luchtweger. Er staat een pijltje in het rubber dat aangeeft hoe je hem moet monteren. DAT ding.

Volgend weekend meer info!

Peter
Antwoord
haha prima. Tja, er zijn nog niet heel veel voorbeelden van K-jet met gewone lpg installatie. Vandaag altijd goed om te horen dat er weer een gewoon probleemloos lijkt te functioneren! Moet uiteindelijk ook bij ons het geval zijn!
Antwoord
daanheijn schreef:Tja, er zijn nog niet heel veel voorbeelden van K-jet met gewone lpg installatie.

244gle '79 40 dkm lpg na 300 Dkm op benzine, alleen backfire bij valse lucht, gebroken slang voorontsteking.
265gle '80 nu ook 40 dkm b23e never backfire.

Mijn LPGboer heeft naast het safetyrelais een breekrelais gemaakt. Als ik niet het relais bekrachtig loopt de auto op benzine, anders op lpg (Dus ook met de tuimelschakelaar in 0-stand).
[img][/img]
Antwoord
Ik heb geprobeerd een foto te maken van die plunjer maar dat ding zit zo ver weg diep bij de K-jetronic dat ik hem er niet op krijg. En om nou alles te slopen voor een foto.......

Die verdamper is een REG by OMVL. Type K901511.
Verder staan er geen specs op ofzo. Voor alle duidelijkheid, het is GEEN turbo.

Wat overigens niet wegneemt dat het een beresterke auto is.
De auto loopt trouwens nog steeds prima op LPG.

Nu dit project is afgerond ga ik maar eens uitzoeken waarom mijn ruitenwissers een halve slag maken als ik claxoneer of de spiegels electrisch verstel....
Wij zien ons dus weer op de afdeling "Electrisch"!!!!
Antwoord
Volvopeer schreef:Ik heb geprobeerd een foto te maken van die plunjer maar dat ding zit zo ver weg diep bij de K-jetronic dat ik hem er niet op krijg. En om nou alles te slopen voor een foto.......

Gewoon een verwijzing naar: ALLES OVER DE KJET :-\
[img][/img]
Antwoord
Citaat:incl een scharnierende nummerplaat

fijn bij de flitspalen !! Wink
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
edwin schreef:
Citaat:incl een scharnierende nummerplaat

fijn bij de flitspalen !! Wink

Hoorde bij de LPGinstallatie, op benzine niet erg nodig nu, begrijp ik.... Wink

Wel vervelend trouwens!
Die van mij (B21A) KAN wel op benzine. Maar overzetten van LPG naar benzien, dat kost wel moeite (lees: tijd en geduld).
Ook niet erg handig dus....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
En, Volvopeer........ wat verbruikt-ie ongeveer op LPG ?? Rond de 1 op 8 ?
Ik ben ook nog steeds geïnteresseerd in de combinatie k-jet-LPG, zeker nu mijn 240 volgend jaar mei 25 jaar wordt. Rij nu 10 tot 15.000 km.per jaar en dan gaat het met 1 op 10 (is nog best goed voor een 240 volgens mij) wel hard Sad

Heeft die GLE van jou ook een tijdje op Marktplaats gestaan ? Vond het nogal bijzonder, een gele GLE; in Nederland was metallic lak standaard bij de GLE. Die van mij is zilvergrijs; een beetje saai. Wel weer met zwart leer Smile. Is die van jou trouwens een overdrive of een automaat ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
BartJu schreef:Die van mij (B21A) KAN wel op benzine. Maar overzetten van LPG naar benzien, dat kost wel moeite (lees: tijd en geduld).
Ook niet erg handig dus....

Dat komt omdat de vlotterkamer van de carb eerst gevuld moet worden, vroeger had je een lpg afsluiter alleen onder de mkap. Het restant lpg verkortte de overschakeltijd dan weer. Het liefst dus rijdend overschakelen.
[img][/img]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 408 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  Benzine lpg Rin 2 420 30 August 2024, 14:19
Laatste bericht: Rin
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 511 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.049 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 788 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 4.982 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.581 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.477 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 12.880 6 June 2023, 22:44
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 1.983 14 May 2023, 11:23

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)