Topics: 13
Ik neem aan dat je een staande werkplaatspers bedoelt?
Zoeen heb ik niet, en ken ook niemand met zon ding dus...
dan maken we er toch een? ;D
Topics: 84
De rubbers die gaar zijn kan je er met een ijzerzaag de kern uitzagen, dan de stalen bus doorzagen (net niet tot in het oog van de reactiestang). Dan sla je hem er zo uit. De nieuwe ging er toch vrij makkelijk in, met een bankschroef herinner ik me.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 22
ja ik bedoele een staande werkplaatspers voor het eruit duwen van de oude bussen.
zelf een maken is een goed idee ja :-D
iig zoals gezegd met een ijzerzaag moet het ook gaan, duurt misschien iets langer maar ook een goede optie.
doe wat vet er op bij het monteren, dan roest het nie zo erg vast..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 54
mulderhj schreef:Ik neem aan dat je een staande werkplaatspers bedoelt?
Zoeen heb ik niet, en ken ook niemand met zon ding dus...
dan maken we er toch een? ;D
Als je een bus maakt die iets kleiner is dan de bus die eruit moet en aan de andere kant een waar je de oude bus in perst zet je het hele spulletje in een
zware bankschroef en draaien maar , desnoods even de brander erop dan plopt hij er zo uit / in .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Topics: 38
Voor die bus die je moet maken, kun je ook een dop van een doppenset gebruiken
En dat vet..... Neem speciaal vet, wat geen rubber oplost!
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Hmm, nou ben ik net bij de garage geweest waar mijn 240 onderhouden is (monteur is nog eigenaar geweest van deze auto) en die komt met een heel ander verhaal.
Het rammelen komt van de uitlaat, en slechte stuurgedrag op hogere snelheden komt door de schokbrekers voor die niet zo best meer zijn. Dat laatste kan ik me wel in vinden, maar wat ik me niet voor kan stellen dat de uitlaat zon rammelend geluid maken kan...
Topics: 10
Wat voor een uitlaat hangt eronder? LPG of orginele benzine uitvoering.
Die LPG dingen willen inderdaad bij een ietwat foute ophanging rammelen alsof je auto uit elkaar valt...
Bij mij rammelde de uitlaat ook, totdat op advies van een Zweedse Volvoboer ik de oude LPG uitlaat (LPG is al een aantal jaren geleden uitgebouwd), die toch aan vervanging toe was, liet vervangen voor een 'rechte' benzine uitlaat, geen gerammel meer...
Simpele test: met warme uitlaat motor laten draaien, en d'r subtiel tegen aan trappen, dan merk je snel genoeg of en waar 't de uitlaat is.... d'r onder liggen en dezelfde test doen (jaja dat ding kan erg warm zijn

) en dan kan je de plek in principe zo vinden
...... ;D en of 't inderdaad de uitlaat is
Volvo 245 B230F 1989
Volvo BM L90 1988
Das een goeie!
Hoop echt dat het geen rubbers zijn die gaar zijn, veel meer werk en kosten dan ik ingeschat had bij aankoop.
Het weekend klussen, houd jullie op de hoogte! ;D