9 March 2014, 01:48
Duesenberg Model J.!
De Blauwe
|
18 March 2014, 20:23
Hiep hoi!
De Air/Fuel Ratio was ontzettend belabberd, met standaard chip en custom chip. Bij bedrijfstemperatuur zakte de A/F naar 10, oftewel, veulste rijk. En zuipen dat ie deed. Onderhand alles al geprobeerd of vernieuwd: andere benzinedrukregelaar, nieuwe koelvloeistof temperatuur sensor van Bosch, standaard MAF, Browntops een paar keer gewisseld met een andere set die ik heb liggen om te kijken of er 1 of meerdere injectoren lekten. De ECU een paar keer doorgemeten. Lambda sensor nagekeken of ie goed aangesloten was, dat was het geval (is trouwens ook een nieuwe Bosch met voorverwarming). Niets hielp, bij bedrijfstemperatuur zakte de A/F als een baksteen naar 10.. Vandaag maar eens de 2 massapunten van de inlaat verbonden aan elkaar, met een andere draad verbonden en verplaatst naar een plaats waarvan ik zeker wist dat ie goed was. En dat hielp, A/F is nu met 3" MAF en Browntops op standaard chip 12,7. Rijdend heb ik nog niet geprobeerd aangezien de auto weer op de brug stond en ik geen tijd meer had. Maar ik ben in ieder geval weer tevreden!
18 March 2014, 21:51
Nice, lijkt me lastig trouble shooten zo'n "nieuwe" project motor.
Heb je trouwens het OBD kastje ook aangesloten, misschien dat die je nog een handige tip kan geven in de vorm van een foutcode?
18 March 2014, 21:59
Volgens mij deed ie het niet haha. Maar ik zal nog eens kijken.
18 March 2014, 22:51
DennisvdB schreef:Hiep hoi! En zuipen dat ie deed.Daar zal vast weinig verbetering in komen ![]() Lekker dat je eruit bent. Zag je post al op Slurbobricks.
19 March 2014, 01:12
OBD kastje gaf geen foutcodes dus da's ook al een goed teken.
En Arn02, zuipen mag wel, dat doet zijn baasje ook van tijd tot tijd. Maar hopelijk niet zoveel als de SC, want dat kreng loopt 1 op 5 ongeveer. Misschien mijn rijstijl eens aanpassen haha.
19 March 2014, 07:54
Mijn s14 pwrd 02-tje doet 1:10 in cruise modus. Helaas rij ik meestal in "Porsche en M3-killer" modus en dan wordt het ook al snel 1:5. Maar dat geluid he, dat geluid!
19 March 2014, 10:26
Arn02 schreef:Mijn s14 pwrd 02-tje doet 1:10 in cruise modus. Helaas rij ik meestal in "Porsche en M3-killer" modus en dan wordt het ook al snel 1:5. Maar dat geluid he, dat geluid!je kunt het toch combineren..? Met 1:10 er tegenaan rijden..? Bumpers trekken dat best wel..
3 April 2014, 23:01
DennisvdB schreef:OBD kastje gaf geen foutcodes dus da's ook al een goed teken.Is t al gelukt t verbruik een beetje omlaag te krijgen?
4 April 2014, 22:28
ik ben wel benieuwd naar die benzinedrukregelaar. Als die in een verzinkbad heeft gelegen zou ik verwachten dat ie stuk is. Is denk ik wat aan de hete kant (400C?). Misschien lekt het membraan of regelt ie niet meer met als gevolg erg veel druk?
Met gewoon rijden en iets langere stukken zou ie gewoon 1:10 of iets beter moeten halen, doet de mijne ook ongeveer.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|