17 May 2013, 22:18
Dennis. Hoe staat het ervoor met de blauwe? Zit al het plaatwerk al weer op zijn plek?
Volvo 142S - 1973
Felix
Felix
De Blauwe
|
17 May 2013, 22:18
Dennis. Hoe staat het ervoor met de blauwe? Zit al het plaatwerk al weer op zijn plek?
Volvo 142S - 1973
Felix
17 May 2013, 23:26
Helaas weinahg kunnen doen door andere automobielen en werk. Dinsdag kan ik pas weer aan de gang. Het zij zo.
29 May 2013, 19:27
Zo, even defibrilleren dit topic! Petoeme.
Gisteren en eergisteren onderhand eens aan de slag met dat plaatwerk. Moest nog wat spullen hebben (zoals dunne slijpschijven, een stuk plaatwerk van 1mm dik en veel griptangen). Een kennis die veel laswerk doet aan oldtimers voor derden zei dat ik het makkelijkste kon werken met een verzet- en ponstang. Die had ik niet, ik kon ze wel van hem lenen maar dat deed ik liever niet. Heb daarom maar een Tama ponstang (5mm gat) en verzettang (verzet van 1mm) gekocht om dit laswerk eens tot een goed einde te brengen. De onderkant helemaal weggeslepen en een nieuw stuk gemaakt. ![]() Met behulp van proplassen en vlakslijpen met een lamellenschijf een mooi resultaat. De naad wordt met een minimale hoeveelheid plamuur dichtgemaakt. Aan de binnenkant uiteraard strijkkit om het zeker goed te houden. ![]() Het plaatwerk heeft echt een belabberde pasvorm. Heb het daarom in 2 delen geslepen omdat het anders totaal niet ging passen. ![]() Het ziet er nu nog rommelig uit maar de afwerking komt nog, was nog niet klaar met lassen. Complete bak zit er nu in, alleen nog de achterkant proplassen: ![]() Een plaatje knippen om erin te lassen op de plek onder het achterlicht moet nog gebeuren, maar daar zie ik weinig moeilijkheden in.
29 May 2013, 22:31
Mooi werk boy.
3 June 2013, 17:53
Zo, de reservewielbakkes zit er in. Moest wel wat klopwerk verrichten om de beroerde pasvorm van de bak aan te passen aan het zijscherm om onder te hechten. Gelukkig had ik een complete set met hamers en verschillende soorten "aambeelden".
![]() Straks weer even alles rechtkloppen en dan ziet er het weer netjes uit. Moet nog een rechthoek en driehoek inlassen, dus dat ga ik daarna doen.
3 June 2013, 19:18
Ziet er goed uit man!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Het gat in de wielkast zit dicht, alleen geen foto's van. Wel van de achterzijde:
![]() Het slachtoffer. Ergens in het midden zie je een stukje wat "mist", maar hier zit een naad waar 2 stukken plaatwerk aan elkaar gehecht zijn dus hier hoort nadenkit te zitten. Komt uiteraard ook weer terug. Daarna een mal maken. Lekker knippen zoals op de kleuterschool: ![]() En na wat slijp-, vouw- en verzetwerk ziet het er dan zo uit: ![]() Het plaatwerk zit al op zijn plaats, heb hier helaas geen foto van. Voor de zekerheid tijdens het lassen aan de andere kant een blok aluminium gehouden om de warmte af te voeren om doorbranden tegen te gaan. Werkt goed. Nog een beetje afwerken en dan kan ik nog een nieuwe wielkastrand maken (van dubbel plaatwerk zoals het origineel ook is), en dan is het laswerk gedaan. Daarna komt het strak zetten haha.
4 June 2013, 21:30
Mooi laswerk zo! Deze aanpak past bij de totaalaanpak van de auto, perfect
![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|