27 September 2010, 16:28
Heb een beetje lopen testen:
Stationair toerental hoger zetten lijkt niet echt te helpen. Had 'm de vorige keer hoger gezet, maar de motor is nu opnieuw weer uitgevallen. Soms komt ie na ontkoppelen niet eens terug naar zijn normaal stationair toerental. Een enkele keer bleef ie dusdanig op en neer gaan tussen 400 en 700, dat ik dacht dat ik uit de stoel zou trillen. :-\
Als ik de auto zo geleidelijk mogelijk aan laat vertragen, door zo lang mogelijk op de motor af te remmen tot ik niet anders meer kan dan ontkoppelen, is het probleem een stuk minder aan de orde. Dan gaat ie minder stotteren en valt niet uit.
Ik heb ook het idee dat hoe hoger het toerental is, voor ik 'm ontkoppel, hoe minder bruut het toerental terugvalt en hoe minder ie stottert en dreigt uit te vallen (hoewel ik dat niet altijd goed kon uitmaken). Say tot 1500-2000 is het wel doenbaar.
Rempedaal indrukken heeft geen enkele invloed. Bij ontkoppelen terwijl de bak in neutraal staat, gebeurt er ook niets wb toerental.
clutch spindown: bak kraakt ook niet als ik 'm na enkele seconden in achterruit zet.
Misschien is het probleem te relateren aan het feit dat de motor stationair ook zo onregelmatig loopt (hoewel ie pas de laatste dagen is gaan uitvallen)?
Stationair toerental hoger zetten lijkt niet echt te helpen. Had 'm de vorige keer hoger gezet, maar de motor is nu opnieuw weer uitgevallen. Soms komt ie na ontkoppelen niet eens terug naar zijn normaal stationair toerental. Een enkele keer bleef ie dusdanig op en neer gaan tussen 400 en 700, dat ik dacht dat ik uit de stoel zou trillen. :-\
Als ik de auto zo geleidelijk mogelijk aan laat vertragen, door zo lang mogelijk op de motor af te remmen tot ik niet anders meer kan dan ontkoppelen, is het probleem een stuk minder aan de orde. Dan gaat ie minder stotteren en valt niet uit.
Ik heb ook het idee dat hoe hoger het toerental is, voor ik 'm ontkoppel, hoe minder bruut het toerental terugvalt en hoe minder ie stottert en dreigt uit te vallen (hoewel ik dat niet altijd goed kon uitmaken). Say tot 1500-2000 is het wel doenbaar.
Rempedaal indrukken heeft geen enkele invloed. Bij ontkoppelen terwijl de bak in neutraal staat, gebeurt er ook niets wb toerental.
clutch spindown: bak kraakt ook niet als ik 'm na enkele seconden in achterruit zet.
Misschien is het probleem te relateren aan het feit dat de motor stationair ook zo onregelmatig loopt (hoewel ie pas de laatste dagen is gaan uitvallen)?
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)