16 September 2010, 21:17
Marc1970 schreef:In de herfst zet ik het stationair van mijn carburateur auto's een stukje omhoog. Koplampen, ruitewissers, achterruitverwarming, aanjager, snoept allemaal vermogen weg.
In de lente gaat het ineens weer als vanzelf en kan-ie weer wat omlaag.
Hmm.. ik heb wel eens wat gehoord over een winter- en zomerafstelling, dus kan wel erin volgen. Alleen lijkt me dat geen oplossing voor 't feit dat de toeren bij ontkoppelen een seconde of twee volledig wegvallen. Hoe hoog ik 'm stationair ook zet, het toerental maakt even kort een vrije val en dat lijkt me toch niet normaal..
Verder loopt ie stationair wel okà (nouja, dat is relatief, hij liep altijd nogal rommelig :-X ). Er stonden overigens geen andere verbruikers op, behalve een enkele keer de dimlichten en bij een bui toen ook eens de ruitenwissers op gehad. Meer of minder verbruikers, maakt niets uit.
Marc1970 schreef:De "clutch spindown" (als-ie plakt blijft-ie te lang meedraaien) kan je testen met de achteruit: To check "Clutch spin down time", run the engine at normal idle speed with the transmission in Neutral (Clutch pedal up - engaged). Disengage the clutch pedal (pedal down), wait several seconds and shift the transmission into Reverse. No grinding noise should be heard. A grinding noise would most likely indicate a problem in the pressure plate or the clutch disc.
Great! Ik kan nu eigenlijk wel al melden dat er geen knarsend geluid te horen valt. Zal voor de zekerheid dat wel eens extra controleren.
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)